Hej!
Jeg har til hensigt at lave en åbning mellem stuen og køkkenet - længde ca. 1,5 m med ca. 30 cm tilbage mod loftet. Ikke bærende. Jeg vil helst have en ren konstruktion uden lister og karme - dvs. lige hjørner og kanter, samtidig med at jeg ønsker, at åbningen skal gå helt ud mod ydervæggen. Har forstået, at stumpen mod loftet kan have brug for lidt støtte. Er det bedst at lave en midlertidig afveksling og derefter (efter udtag) fastgøre den ene del af en horisontal bjælke i ydervæggen og den anden som det passer sig?
Eller er løsningen på billedet (lånt i dette forum) et alternativ? I så fald med indfældede vinkler mod ydervæg. Væg ni cm med 1,5 cm puds på hver side og noget mørkegråt i midten.
Tak på forhånd!