Vi planlægger at åbne op 1/3 af overetagen til kip i vores hus fra 1860. Arealet vil blive ca. 35 kvm. En overvejelse er, om det er muligt at fremhæve de langsgående bjælker eller om der bliver for lidt isolering eller luftspalte. Man vil jo undgå skimmel!
Vi havde tænkt at sætte stående rupløjede brædder i lidt forskellig bredde for at få lidt mere liv i loftet mellem bjælkerne. Derefter skal alle andre vægge være hvid liggende panel.
Er det nok at lægge tagpap mod det eksisterende loft, eller skal man have plast? Det føles som en umulighed at få et så gammelt hus tæt alligevel.
Lidt andre overvejelser, der dukker op, er valg af isolering, går det med glasuld? Skal man tætne med plastik mod loftet eller lade være? Er sprækkerne mellem de stående planker nok som luftspalte, hvis man slår tagpap direkte over?
Ville det fungere udefra set med tagpap/isolering/loft.