Hej!

Jeg har overvejet at åbne et mansardtag til kippen og er usikker på, om disse regler mellem tagspærene tilføjer noget strukturelt.

De sidder med en søm på hver side, men har en grovere dimension end tagspærenes hanebjælker.

Kan jeg fjerne dem, eller bør jeg sætte dem på den anden side af tagspærene og få dobbelte hanebjælker for en sikkerheds skyld?

• Loft med trækonstruktion, herunder reglar mellem tagspær i et mansardtag. Spørgsmål om strukturel betydning og placering diskuteres.
  • Papirformular for bygningsbeskrivelse med oplysninger om mansardtag, understøttelse og materialer som træ og pap.
  • Mansardtagstegning med reglar mellem spær, set fra siden. To sektioner markeret med numre 351 og 357.
  • Mansardtagkonstruktion med reglar mellem takstolene, nogle fastgjort med enkelt søm; diskussion om strukturelle nødvendigheder og ændringer.
  • Mansardtag med træreglar og loftstruktur, spidse hæle på tværs af tagbjælker, oplyst af et loftsvindue.
  • Loft med eksponerede træplanker og reglar, set oppefra med udsigt til vindue og renoveringsmaterialer på gulvet.
  • Loft med mansardtag og eksponerede træregler, set ovenfra. Rummet er under renovering med træstumper og værktøjer spredt på gulvet.
  • Et åbent loftsrum med synlige hanebjælker og skråvægge, viser træstruktur og et rør langs taget.
  • Wow
Jorel03
  • Laddar…
Præcisering: disse vil jeg gerne fjerne. Hvis det ikke er muligt at fjerne dem, vil jeg flytte dem op til hanebjælken.

• Loft med to lodrette bjælker og røde pile, der viser dem. En person ønsker at fjerne eller flytte bjælkerne mod hanebjælken.
  • Loftområde med synlige bjælker, hvor to bjælker er markeret med røde pile for potentiel fjernelse eller flytning mod hanebjælken.
Det burde vel gå.
Antager at de sidder der for at ellers så ville det blive vel langt mellem reglerne på gulvet som jeg antager var lagt der ovenover.

Sidespor: det er ret sandsynligt, at væggen på sektionsdiagrammet, som går fra kælder til stueetage til første sal, er bærende. Riv den ikke bare sådan.

• Synes
Emplish og 1 anden
  • Laddar…
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.