J justusandersson sagde:
Det ser lidt hjemmebygget ud. Den mindste afvekslingsbjælke ved 140 cm gætter jeg er limtræ 42x180. Det svarer omtrent til 45x195 C 24.
Kan kun være enig. Bjælken er 55mm, men kan ikke se, hvor stor den er opad desværre og vil ikke bryde for meget op heller. Lengden er 1920mm

Men det der må jo være en kortling, der ikke gør andet end at bære skinnen, som skydedøren hænger på? Hvis overhovedet det, kan ikke se, hvordan skinnen er monteret.

Vægreglen ser jo ud til at være typ 75, tænker jeg. Tror man er nødt til at montere en del væk over åbningen for at se ordentligt.

Jetkokos Jetkokos sagde:
Men det der må jo være en kortling, der ikke gør mere end at bære skinnen, som skydedøren hænger på? Hvis overhovedet det, kan ikke se, hvordan skinnen er monteret.

Vægreglen ser jo ud til at være typ 75, tænker jeg. Tror man skal montere væk en del over åbningen for at se ordentligt.
Mener du, at afvekslingen isf ligger længere oppe? Sådan her sidder skinnen monteret i siden af væggen. Findes ikke noget monteret i bjælken.

• Skydedørsbeslag monteret på siden af en vægåbning, hvor der ikke er monteret noget i bjælken.
Jetkokos Jetkokos sagde:
Men det der må jo være en kortling, der ikke gør mere end at bære skinnen, som skydedøren hænger på? Hvis overhovedet det, virker usandsynligt, hvordan skinnen er monteret.

Vægreglen ser jo ud til at være omkring 75, tænker jeg. Tror man skal montere en del væk over åbningen for at se ordentligt.
Denne regel er 45x70

• Træregel i et byggeprojekt, markeret med sort cirkel, størrelse 45x70 mm.
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.