9,666 læst ·
33 svar
10k læst
33 svar
Åben op en større døråbning.
Vi er begyndt at tøve lidt, da vi ikke vil, at det løber op i omkostninger.Krille-72 sagde:
Nu lyder det måske hårdere end jeg mener det, men de der billeder hjælper lige så meget som hvis du havde stillet dig i en "almindelig" døråbning og taget billede af dørkarmen.I Icemania88 sagde:
Jeg holder fast ved det tidligere svar. Jeg tror, det bliver svært at -- uden at tage gips eller hvad det nu er for pladebeklædning ned, så man kan se, hvordan det er aftrappet -- afgøre, hvad du kan gøre for åbning. Kan man tage skydedøren ned, kan man måske se lidt mere (men med stor sandsynlighed ikke tilstrækkeligt), men baseret på hvad der findes nu, så er det korte svar nej, du burde ikke turde åbne op lidt.
Då får I nok vela klart først!I Icemania88 sagde:
Eller ringe en konstruktør så I får rede på den kostnaden til at begynde med.
Eftersom I har en skydedør der som jeg opfattede er 70 cm så er allerede åbningen mindst 140 cm om I river skydedøren væk. Så det er ingen kæmpe bjælke I behøver at fælde ind om I skal øge åbningen til 2 m.
Medlem
· Blekinge
· 10 117 indlæg
Væggen er uden tvivl bærende. For skydedøren findes der allerede en afveksling på mindst 140 cm. Der er dog stor forskel på 140 og 200 cm hvad angår krav til bjælkedimension. Den der skal regne på det her, skal have adgang til komplette tegninger. Huset er mere kompliceret end normalt.
Nja! Stripar Ts frem væggen så vil en erfaren konstruktør kunne afgøre hurtigt, hvad der er nødvendigt helt uden tegninger.J justusandersson sagde:
Vi arbejdede meget med en ældre herre før i tiden, som desværre gik på pension ved 75. Han kastede et hurtigt blik og så sagde han, hvad der var nødvendigt. For en sikkerheds skyld ville han dog hjem til kontoret og beregne lidt samt tjekke K- Tegninger (Hvis der var nogle).
Så kom udtalelsen. Kan ikke huske en eneste gang, at en dimension blev ændret fra det, han først sagde på stedet.
Medlem
· Blekinge
· 10 117 indlæg
Det kan jeg også, men næppe alle der er tilgængelige.
Ville man med andre ord kunne åbne op væggen hele skydedørens bredde og nogen ekstra foranstaltning da den allerede er afvekslet?J justusandersson sagde:
Ny inden dette så måske bliver lidt skæve spørgsmål.
Du kan absolut rive skydedøren. Den har ingen bærende funktion. Afvekslingen sidder ovenfor skydedøren.I Icemania88 sagde:
Krille-72 sagde:
Lyder godt, så får vi jo en lidt større åbning i hvert fald typ 20-30 cm for så kommer køleskabet, og vi vil ikke, at det kommer "udenfor" åbningen.Krille-72 sagde:
Spørgsmål fra konen. Hun undrer, om det altid er sådan, at skydedøre er afvekslede, når de sidder i bærende vægge?Krille-72 sagde:
Skal fjerne karmen og åbne den ene side af væggen i aften for at se, hvordan det ser ud bag plader osv.
Medlem
· Blekinge
· 10 117 indlæg
Skydedøre er altid afvekslede til deres dobbelte bredde. Ellers ville de ikke fungere.
Ser jo desuden ud som at afvekslingen ikke hviler ovenpå nogen regel men ser ud til at være spikad i siden fast måske er det sådan det plejer at være?
Medlem
· Blekinge
· 10 117 indlæg
Det ser lidt hjemmebygget ud. Mindste afvekslingsbjælke ved 140 cm gætter jeg er limtræ 42x180. Det svarer til cirka 45x195 C 24.