Hej, skal sætte renoveringsgips på denne væg. Synes I, jeg skal sætte langs med alt 1 eller alt 2?

Tak!

• Væg med blå tapet og røde markeringer, klar til montering af renoveringsgips. Diskussion om montering i alternative retninger.
  • Væg med blåt tapet og rødt markeret område til renoveringsgips. To alternative retninger er foreslået, med eksisterende tapet i forskellig stand.
Det afhænger lidt af målene, men hvis du kan sætte ifølge alt 1 og skære ned nedsænkningen på langsiden mod gulvet, så undgår du generalsamlinger.

• Synes
Owil123
  • Laddar…
mexitegel mexitegel sagde:
Det afhænger lidt af målene, men hvis du kan placere det ifølge alt 1 og skære indhugget væk på langsiden mod gulvet, undgår du generalsamlinger.
Hvad tror du om dette så? Bliver lidt færre samlinger

• Væg med blå tapet og mønster, delvist fjernet, med røde markeringer omkring tapetstykker. Reparerede områder ses også nederst på billedet.
Ok gælder dette også, hvis det er reglar, jeg ikke skruer i? Har købt lange trægipsskruer bag tapet osv findes der trævæg se bild

• Trævæg med delvis fjernet tapet, viser underliggende plader og en stige ved siden af.
Ja, læs monteringsvejledningen jeg linkede, så får du god info om, hvordan du monterer gips korrekt.

Jeg ville dog have sat almindelig gips op, i hvert fald mod råsponten (trævæggen). Den er stivere og tager ujævnhederne i underlaget bedre op.

• Synes
tergo og 1 anden
  • Laddar…
mexitegel mexitegel sagde:
Kan du gøre, du skal jo som sagt forskyde samlingerne mindst 300 mm, se [link]
[billede]

• Værelse under renovering med nyinstallerede gipsplader og tapet. En stige og værktøj kan ses i forgrunden.
  • Synes
mexitegel
  • Laddar…
Hallonbåten
Jeg ville sat perforeret skarvband i vinklen mellem væg og loft afvejet med laser fra gavlhjørnerne.
Treetex plader under 6mm gips får let fordybninger.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.