45x70 ser ud til at være standard for reglerne i ikke-bærende indvendige vægge. Vi har en væg i sommerhuset med 50x50 regler, hvor vi havde tænkt at sætte et køkken op (i alt 2 meter med overskabe). Er det tilstrækkeligt stabilt?

Væggen skal dækkes med 12mm krydsfiner og 13mm gips.

Hvis du limer krydsfiner:en mod reglernes begge sider, føles det som om det skulle være nok.
Hvad er det, der hindrer, at du tager væggen ned og bygger en ny, mere stabil?

Johan Gunverth sagde:
Hvad er det der forhindrer dig i at tage væggen ned og bygge en ny, mere stabil?
Ingenting egentlig, bortset fra at jeg så skal rive hele væggen ned. Det ville jo have været rart at slippe for det og bare sætte krydsfiner og gips på reglarne. ;)

Jeg følte spontant, at der skal meget til for at en væg på 2 meter skal ramle sammen af tre stk. 60-overskabe, men det kan måske ske?

• Synes
Viktor Boback
  • Laddar…
det kommer uden tvivl til at holde, tror ikke du engang behøver lime flyisen, blot skrue ordentligt.

Dzollero sagde:
det kommer uden tvivl til at holde, tror ikke du engang behøver lime flyisen men skrue ordentligt.
indstemmer

Tak for de svarene! Så beholder jeg reglerne og kontakter jer, hvis det rasar. ;)

The Tor sagde:
Tak for de svar! Så beholder jeg reglarna og kontakter jer, hvis det styrter. ;)
Du er velkommen... :-)

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.