9,019 læst ·
18 svar
9k læst
18 svar
4mm Fyrretræsfinér eller 3mm Hårdplade?
Medlem
· Västerbottens län
· 18 057 indlæg
Tyndere træ er ikke lige så vejrbestandigt, men hvis man maler og passer det, så holder det i mange år.
Protte
Protte
Har du tips på gode hængsler modtages disse taknemmeligt. Gerne noget der sælges over disk, så det er muligt at prøve dem først. På huset har jeg ASSA 2000 lås, men det virker lidt overkill til garageportene. Jeg overvejer at sætte ASSA 400 i garagen. Jeg forestiller mig, at det kan være en fordel med krogregel til slagportene. Eftersom jeg ikke går ind gennem porten, behøver jeg ikke at kunne låse op udefra. Så kan jeg lade være med at lave hul til cylinderen udad, alternativt sætte en blindbrik. Derefter sætter jeg enten vrider eller cylinder på indersiden, så det kræver en nøgle for at låse op. (Det er jo i garagen mit samlede kapital findes, omsat i værktøj. Ingen bil kommer nogensinde til at få plads der.)
ASSA 400: http://www.assa.se/sv/site/assa/Produkter/?groupId=2657&productId=247217
På den modsatte dør tænkte jeg at sætte en regel oppe og nede. ASSA har en variant, der fældes ind i kortsiden, som går mod den anden dør. Jeg orker ikke at finde den jeg har kigget på på hjemmesiden lige nu, men det var en lille flad ting.
ASSA har vist diverse hængsler også ser jeg nu, må vel tjekke priserne i låsebutikken. Sikkert ikke de billigste på markedet.
ASSA 400: http://www.assa.se/sv/site/assa/Produkter/?groupId=2657&productId=247217
På den modsatte dør tænkte jeg at sætte en regel oppe og nede. ASSA har en variant, der fældes ind i kortsiden, som går mod den anden dør. Jeg orker ikke at finde den jeg har kigget på på hjemmesiden lige nu, men det var en lille flad ting.
ASSA har vist diverse hængsler også ser jeg nu, må vel tjekke priserne i låsebutikken. Sikkert ikke de billigste på markedet.
Så var et dørblad færdigt, virker meget stabilt (board-cellplast-board), limet med PU-lim og sømmet med dykkert (havde ikke så mange tvinger til at sætte det hele i pres, men det blev nogle sække cement, der fik agere pressværktøj med gulvet som modhold
. Panelen må vente til efter prøvemonteringen. Tænker nu på låsemekanismen og undrer, om man kunne modificere beslag fra en ødelagt altandør - disse har jo kroge på 4-5 steder langs hele døren. Ville være perfekt til en garage. Bladet vejer en del, men det er håndterbart, og jeg tror, at de største almindelige (110*100) hængsler ville fungere glimrende, hvis man sætter 4 stk. per dør.
Tak for opdateringen, lyder lovende. Mit projekt kan nok tage nogle måneder endnu
da tiden skal række til så meget andet. Jeg har en skydedør på plads, så det er ikke så akut. Men reglerne til rammen ligger i hvert fald i garagen, og saven, som jeg skal kløve disse på, blev leveret i fredags. Så der sker lidt i hvert fald. 
Klik her for at svare