Jeg er ved at efterisolere indefra og nu er jeg kommet til mit kommende badeværelse.
Min lofthøjde er cirka 2.75.

Jeg lægger en liste på gulvet og en i loftet, hvilket gør, at mine stående lister bliver ca. 2.65.

Min byggemarked har kun lister på 4-5 meter, hvilket gør, at jeg får en hel del spild.
Jeg har kigget på bauhaus, men deres er kun 2.40.

Findes der et sted omkring sthlm, enköping hvor man kan finde lister i skårne længder?

Hvad har du i væggene fra tidligere? Kan du lægge stolperne i stedet? Alternativt så er det vel ikke nogen større fare at sammensætte hver anden stolpe? De har jo ingen bærende funktion...

Mvh Tobbe G

Jeg har jo en ordentlig plankevegg bagved, så nogen bærende funktion har de ganske vist ikke...
derimod så vil man jo have, at det skal blive stabilt, således så føles det forkert at skarve (jeg ved det holder alligevel... ;) )
Liggende er jo også en mulighed, men da bør man vel have gips med affasede kanter også på kortsiderne, og jeg har jo allerede gips... (jeg ved, at det kan spartles ;) )

Som I kan mærke, så holder mine argumenter ikke, men jeg vil gøre, som jeg altid har gjort før - stående reglar, i dette call cc30. :)

Regler på længde 5,40 skal vel ikke være noget problem at finde i et velassorteret bræddeudsalg? Det er jo en standardmål. Det tager jo lidt tid at plukke ud af bunken, men...

Hvis du ikke plukker selv, er det nok bedre at gå efter faldende længde med meget spild, særplukkostnaden plejer at være betydelig.

Beijer Lissma, Fredells, Woody, jeg gætter på, at alle har regeltræ i disse længder.

5,40 og 3 meter er jo standardlængder, du kan bruge. Det skal en tværtværhandlare kunne finde frem. Bare led videre.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.