Altvidende
· Västra Götaland
· 12 294 indlæg
Lidt mere udførlig forklaring af hvad du tænker gøre. Og gerne et billede som beskriver situationen havde hjulpet for at udtænke en god løsning
Gætter jeg rigtigt at du tænker lægge:
Alternativ 1: Højde 70, bredde 45
Alternativ 2: Højde 45, bredde 145
Gætter jeg rigtigt at du tænker lægge:
Alternativ 1: Højde 70, bredde 45
Alternativ 2: Højde 45, bredde 145
Rent matematisk ville stående 70x45 blive marginalt stivere. I virkeligheden har du større muligheder for at fastgøre 145'erne, og påvirkningen fra deformationer bliver mindre.
Der er jo også en ret stor prisforskel mellem alternativerne.
Der er jo også en ret stor prisforskel mellem alternativerne.
45x70 er nok på nippet til, at det bliver lidt for meget nedbøjning nogle steder, *gætter* jeg.
Vil du ikke overveje at sætte reglarne parallelt udenpå stockene?
Alternativt kunne man overveje 45x95, som sandsynligvis bliver stift nok, og indhakke for stockene, så det bygger mindre i højden.
Man kan også overveje, om man skal sætte cc-60 eller cc-30, der er vel lidt forskellige veje at gå for at opnå stivhed og udjævning uden at skulle bygge for meget op i højden.
Vil du ikke overveje at sætte reglarne parallelt udenpå stockene?
Alternativt kunne man overveje 45x95, som sandsynligvis bliver stift nok, og indhakke for stockene, så det bygger mindre i højden.
Man kan også overveje, om man skal sætte cc-60 eller cc-30, der er vel lidt forskellige veje at gå for at opnå stivhed og udjævning uden at skulle bygge for meget op i højden.
Medlem
· Etelä Pohjanmaa
· 2 467 indlæg
45x70 bliver nok godt til det der formål. Det vil ikke give nogen nedbøjning.
Altvidende
· Västra Götaland
· 12 294 indlæg
Du kan sikkert køre dobbelte skrue-limede gulvspånplader også, hvis du vil få ned byggehøjden
Klik her for at svare