Hej,
30cc eller 45cc synes I, at man skal have for at regelere taget op for derefter at sænke det med 13x900x2500mm gips uden at det vil "hænge" ned i fremtiden???

Tak

• Synes
Pikey
  • Laddar…
Altid c/c 30 i loftet.

Værsgo!

Hej

Anbefaler også c/c 30. Husk at tilpasse c/c afstanden hvor du sætter den første plade(pladerne) så du kan fjerne den forsænkede del (5-7 cm) på den del af pladen, der vender mod væggen - ellers skal du spartle hele samlingen mod væggen - lettere at kun spartle skruerne. (Sav den forsænkning bort, hvor det er meningen at strimlen skal spartles ind, mener jeg.)

//Mikael

mikmal sagde:
HEj
Tænk på at tilpasse c/c-afstanden, når du sætter den første plade (pladerne), så du kan fjerne den forsænkede del (5-7 cm) på den del af pladen, der vender ind mod væggen - ellers skal du spartle hele samlingen mod væggen - nemmere kun at spartle skruerne. (Sav den forsænkning væk, hvor det er meningen, at strimlen skal spartles ind, mener jeg.)

//Mikael
Jeg vil alligevel sætte latexfuge ved kanterne.
Uden det eller spartel bliver det jo ikke godt, jeg skal heller ikke have nogen grim loftliste.

Tak

evoline sagde:
Jeg skal alligevel sætte latexfuge ved kanterne.
Uden det eller spartel bliver det jo ikke godt, jeg skal ikke have nogen grim loftliste heller.

Tak
Nej, du skal selvfølgelig fuge alligevel, hvis du ikke skal have nogen liste - men hvis du ikke fjerner den fasede del på pladen, må du desuden spartle...

ja! sådan er det ...

evoline sagde:
Hej,
30cc eller 45cc synes I, at man skal have for at opsætte taget for derefter at sænke det med 13x900x2500mm gips uden at det kommer til at "hænge" ned i fremtiden???

Tak
Hvis du monterer et lag gips langs lægterne skal du have cc30. Hvis du monterer pladerne på tværs af lægterne kan du have så meget som cc60.

Innertak

Så hvordan mener I at fjerne den fasede kant???
Save forsænkningen væk altså.

Er det bare at skære hele vejen så selve gipsen ses, så selve papiret forsvinder??
Jeg skal have almindelige væg gipsplader.

Jeg skal have reglar fra vinduet og indad.
Altså følge sollyset.
Samme med gipsen, den skal fra lyset.

Tak

Senest redigeret:
Det er en facadekant, som er ca. 4 cm bred på langsiderne af gipsen, gipsen er ~10mm tyk der mod resten af pladen, som er 13mm.

Den anbefaler de, at du skal skære væk, for at slippe for at spartle den/de langsider, der vender ind mod væggen.

Der er jo to måder at lægte taget på. Enten lægter du ned med cc30 og skruer direkte i lægterne. En anden variant, hvis du skal sænke lidt mere, er at lægte ned og derefter skrue spredt panel på cc30. Lægterne kan da være cc120 og derefter spredt panel f.eks. 28x70rpl med cc30

OK, tak FredrikR for din beskrivelse.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.