Ja, skal bygge altan i et indre hjørne på huset og vil altså have bærende bjælker i væggen på en lang- og en kortside. Helst vil jeg kun bruge en stolpe i det frie hjørne da. Jeg har regnet ud, at afstanden (knapt 4 m) kræver en bærende bjælke på 95x220 da. Spørgsmålet er, om jeg kan regne på samme måde, hvis jeg limer/sømbinder to 45x220?

Nu er jeg ingen ekspert på det, men jeg har svært ved at se, at det ikke skulle kunne lade sig gøre. Jeg ville næsten tro, at det bliver bedre end en massiv.
Så synes jeg spontant, at det lyder ret godt tiltaget, men har du regnet på det, så stemmer det sikkert. Ellers burde en sådan her række, synes jeg, uden at kende forudsætningerne ;-)
http://www.byggmax.se/is-bin/INTERS...yID=otsKAaAzK.EAAAESLeYXmHhT&JumpTo=OfferList

Har ikke lavet tegning endnu, men kom lige i tanke om, at der ikke bliver nogen bærelinje i kortsiden..... Men hvis man siger det sådan her:
Hvis jeg bruger en syld i væggen 45x195, og derefter en rem i samme dimension som hviler på to 95x95 stolper med ca. 3,5 meters mellemrum, med en spændvidde på knap 180 (cc60). Virker det, eller skal remmen, ifølge min første skitse, være 95x195 eller endda 95x220? Bliver forvirret af dimensionstabeller...
og kan man, uden at miste bæreevne, lægge gulvbjælkerne inde i konstruktionen på bjælkesko, bygge kassette altså? (skitserer på 45x145 bjælker og 28x120 gulv)

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.