hej!
*****'
på indersiden af ydervæggen skal det stå...
******
har søgt lidt og læst men har ikke rigtig fundet svar på det jeg søger. vi skal til at lave vores rum om, mest med tanke på lydisolering mellem væggene (i dag C-C 60 og enkeltgips uden isolering..) dels for at komme af med enkeltgipsen i væggene så man kan skrue ting op let.
nu til "problemet" (i skillevæggene er det jo bare at køre på, dvs. krydsfiner + gips) MEN, i ydervæggene har vi det, at elementerne sidder, og for at minimere rørbøjningen tænkte jeg, om det kan fungere at sætte en krydsfiner + renoveringsgips? det bygger jo kun 6 mm mere end hvad gipsen gør i dag...
nogen der har gjort noget lignende? huset er fra -88 så det er lige... ikke skævt.. og flade fine "livløse" vægge passer aldeles udmærket.
*****'
på indersiden af ydervæggen skal det stå...
******
har søgt lidt og læst men har ikke rigtig fundet svar på det jeg søger. vi skal til at lave vores rum om, mest med tanke på lydisolering mellem væggene (i dag C-C 60 og enkeltgips uden isolering..) dels for at komme af med enkeltgipsen i væggene så man kan skrue ting op let.
nu til "problemet" (i skillevæggene er det jo bare at køre på, dvs. krydsfiner + gips) MEN, i ydervæggene har vi det, at elementerne sidder, og for at minimere rørbøjningen tænkte jeg, om det kan fungere at sætte en krydsfiner + renoveringsgips? det bygger jo kun 6 mm mere end hvad gipsen gør i dag...
nogen der har gjort noget lignende? huset er fra -88 så det er lige... ikke skævt.. og flade fine "livløse" vægge passer aldeles udmærket.
Senest redigeret:
Jeg synes det lyder som urimeligt meget arbejde, hvis det kun er for
at det skal blive lettere at hænge billeder op.
Det er nemmere efter min mening at bruge mollyplugg eller lignende, når man endelig
hænger noget op, men det er klart, at det kan lade sig gøre.
at det skal blive lettere at hænge billeder op.
Det er nemmere efter min mening at bruge mollyplugg eller lignende, når man endelig
hænger noget op, men det er klart, at det kan lade sig gøre.
kruxet er jo, at der skal isolering i skillevæggene, og der er allerede hvor meget hul som helst.... så lige så godt at lave hele rummet, når vi alligevel er i gang...
så meget arbejde er det jo ikke at sætte plader op... går jo relativt hurtigt..
men er der nogle direkte negative aspekter ved at bruge 6mm gips på plyfa i stedet for 12mm?
så meget arbejde er det jo ikke at sætte plader op... går jo relativt hurtigt..
men er der nogle direkte negative aspekter ved at bruge 6mm gips på plyfa i stedet for 12mm?
ja, det er jo det jeg er lidt bange for.. men væggene i dag er jo helt flade, og det er regnet, og krydsfinerpladen vi sætter i bunden er jo glat...injonil sagde:
skal 6mm gips limes? eller er det nok med skruer?
Klik her for at svare