Jeg vil fremstille mine egne lister af den enkle grund, at de, der findes på markedet, ikke altid passer. Jeg har en Festool dykker-sav med lineal, som er meget præcis, så den del er intet problem. Jeg forestiller mig at save listen i ca. 18 mm mdf. Nu til problemet. Jeg vil gerne have listen lidt afrundet, så den ikke bliver skarp i kanten. Jeg har vedhæftet et billede, der viser hvordan. Afrundingen behøver ikke være stor. Overdrev lidt på billedet for at gøre det tydeligt. Kan man bruge en fræser til dette, og i så fald, hvordan gør man?
richardtenggren
Ingen-gör
· Norrlandet
· 6 615 indlæg
richardtenggren
Ingen-gör
- Norrlandet
- 6,615 indlæg
Men hvis du allerede har en håndoverfræser, så findes der kantstål med kugleleje, som gør det samme job. Så slipper du for at købe en ekstra maskine, selvom jeg selv har købt en specifik kantfræser til formålet 
Da jeg også har tænkt mig at lave egne gulvlister, men skal tage udgangspunkt i planhøvlet gran (gulvet er gran i vores tilfælde).
Da jeg også har tænkt mig at lave egne gulvlister, men skal tage udgangspunkt i planhøvlet gran (gulvet er gran i vores tilfælde).
Klik her for at svare