Hej, første indlæg her.
Tænkte på at høre en ting, har købt mit første hus, og vi er begyndt at gøre entréen i stand. Samtlige vægge i nederste plan er lavet af beton. Dog er der en væg med døre, som ikke er det. Et opbevaringsrum/garderobe ved indgangen. Den består af tre lag brædder som denne:
Og her kommer et billede af vores væg:
Tror I, dette er noget man kan begynde at rive ned?
Mvh
Garderobsvæggene er garanteret ikke bærende. Det kan man udlede af tegningen. Derimod stiller jeg mig tvivlende over for, at de øvrige vægge skulle være af beton. Det er ret usandsynligt. Muligvis letbeton eller betonhulsten. Fortæl gerne, hvornår huset er bygget og hvilket facademateriale det har.
Nej jeg syntes heller ikke det så sådan ud ifølge tegningerne, men jeg blev i tvivl, da jeg så, at væggen fortsatte et stykke op over loftet i gangen ifølge billedet.
Nej, det er nok ikke beton, jeg kender ikke forskellen på materialer, så jeg gættede på det. Huset er fra 1950. 1,5-planshus med kælder.
1950 var en brydningstid hvad angår småhusbyggeri, man kan ikke være helt sikker på, hvilke metoder der er blevet anvendt. Dog ingen tvivl om dine garderobevægges status.