Hej, første indlæg her.
Tænkte på at høre en ting, har købt mit første hus, og vi er begyndt at gøre entréen i stand. Samtlige vægge i nederste plan er lavet af beton. Dog er der en væg med døre, som ikke er det. Et opbevaringsrum/garderobe ved indgangen. Den består af tre lag brædder som denne:
Tegning af en væg lavet af træplader i tre lag, med tekst om en flerskiktsplade på 19 mm tyk.
Og her kommer et billede af vores væg:
Væg med tre lag brædder og en dør i et hjems indgangsparti, potentielt emne for renovering eller nedrivning.
Tror I, dette er noget man kan begynde at rive ned?
Mvh

Gulvplan med markerspejle, viser ruminddeling og mål. Orange pile fremhæver specifikke områder, sandsynligvis døre eller indgange.

Garderobsvæggene er garanteret ikke bærende. Det kan man udlede af tegningen. Derimod stiller jeg mig tvivlende over for, at de øvrige vægge skulle være af beton. Det er ret usandsynligt. Muligvis letbeton eller betonhulsten. Fortæl gerne, hvornår huset er bygget og hvilket facademateriale det har.

Nej jeg syntes heller ikke det så sådan ud ifølge tegningerne, men jeg blev i tvivl, da jeg så, at væggen fortsatte et stykke op over loftet i gangen ifølge billedet.
Væg og gulv med revne og slitage i et hus fra 1950.
Nej, det er nok ikke beton, jeg kender ikke forskellen på materialer, så jeg gættede på det. Huset er fra 1950. 1,5-planshus med kælder.

Facaden er beklædt med træ. Men det er nyligt gjort, så jeg ved ikke, hvad der gemmer sig der bagved.

Bedste svar

1950 var en brydningstid hvad angår småhusbyggeri, man kan ikke være helt sikker på, hvilke metoder der er blevet anvendt. Dog ingen tvivl om dine garderobevægges status.

Tak for din input, så vil jeg tage fat på den væg med forsigtighed.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.