Billedet nedenfor viser vores og naboens fælles hane til sommervand. Da de byggede nyt udestue sidste sommer, forsvandt den gamle holder, da den var indbygget i deres altanvæg. Naboen har snedkereret en pæn plade til at montere den på, men så kom han ikke længere, så nu tænkte jeg at gøre det færdigt. En træklods, så den kommer lidt væk fra væggen, og så en ??? der holder slangen fast.

Altså, jeg forstår hvordan det skal se ud, men har ingen idé om hvad det hedder. De der tynde bøjler med mange huller duer ikke, de er for svage, de snurrer bare, det var sådan en, der var før.

Den nuværende fastgørelse består af juletræsfod, et stykke af en imprægneret stolpe der blev til overs, og lidt sølvtape, hvilket jeg fandt bedre end at lade den hænge i luften som en halvoprejst. :rofl:
Brun træstolpe med haveslange og vandhane, fastgjort med sølvfarvet tape. Baggrund består af hvidmalet trævæg, del af et byggeri.

Svar gerne med varenummer eller link til varen i spørgsmålet, hos fx Biltema, Claes Olsson, Jula, Byggmax eller Beijers (eller noget andet som findes i Karlstad) :geek:

• Synes
Yrrol
  • Laddar…
Dem kiggede jeg på i dag, men jeg forstår nok ikke, hvordan jeg skal få dem fastgjort til væggen? Altså den hvidmalede overflade.

• Synes
Anna_H
  • Laddar…
Aha!
Hylleplads Bygg 9 på begge.
Gängestang er mere tricky at fastgøre i træ tænker jeg...

Og jo, det bliver jo faktisk ret stilfuldt til den sorte slange, i hvert fald i sammenligning med juletræsfod og sølvtape. Men overkill med vibrationsdæmpning på den tror jeg :D

• Synes
Nötegårdsgubben
  • Laddar…
Polstringen gør, at klemmen ikke skaver på slangen. Det skader ikke.
Mvh Findus

GustavN GustavN sagde:
Bør de ikke kunne fungere at køre på et vægbeslag med en ny T-kobling. (Hvis dimensionerne findes.)
[link]
Den sorte slange er jo lidt tykkere end en almindelig haveslange, så det ser ud til, at det ikke findes hos Biltema, så må man nok gå til en fagbutik. Ellers havde det jo fungeret.

Nötegårdsgubben Nötegårdsgubben sagde:
Med skruvtap. Står i omteksten. :cool::geek:

[link]
Har kigget på dem nu, de var alt meget lange. næsten så jeg skruer fast slangen i naboens væg-TV med det :rofl:;)

Anna_H Anna_H sagde:
Aha!
Hylleplads Bygg 9 på begge.
Gängstång er mere kompliceret at fastgøre i træ tænker jeg...

Og jo, det bliver jo faktisk ret stilenligt til den sorte slange, i hvert fald i sammenligning med juletræsfod og sølvtape. Men overkill med vibrationsdæmpning på den tror jeg :D
Man kan bore et gennemgående hul i planken og sætte en skrue og møtrik på hver side. Gängstången skærer du til i ønsket længde.

Måske I skulle investere i en 90 graders vinkel også, så hanerne kan vinkle ud 45 grader, så alle Gardenaprylarna får plads.
det vil sige drej T-røret 45 grader og bøjningen til den ene hane
Protte

Tænkte at sætte en klods imellem, så det kommer ud et stykke. Tidligere var der en solid "metalvinkel" den sad på, men den forsvandt i naboens nedrivning af den gamle terrasse. Vil helst ikke ændre noget fra hanerne og nedad, da det er ret gammelt udstyr, plus at hele vandingsanlægget til 70 huse skal lukkes ned i pumpehuset, mens man gør det.

Naboen fandt lidt af hvert i garagen, så nu blev det sådan her:
Udendørs vandkobling med flere slanger forbundet til et hvidt træpanel. Grønt og brunt vandslange fører væk fra koblingen.

• Synes
yonna
  • Laddar…
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.