Er det gulvet i et boligareal? Så vil jeg stærkt anbefale dette. Let at lægge, ingen limning, pænt og stærkt. Jeg har det på loftet, men ville ønske, at jeg havde haft det i hele huset i stedet for 1-, 2- og 3-stavs lamelparketbrædder:
Bor du i det nordlige Skåne så er det jo ikke langt at køre. Ellers findes vel lignende gulve hos de fleste byggemarkeder. Men GS Bygg har altid haft gode priser synes jeg.
Ja, jeg er klar over fordelene, at der er færre kemikalier og mindre svigt. Spørgsmålet er, om den totale stabilitet kan påvirkes negativt, fordi glatsponten ikke giver den samme skiveeffekt som et limet undergulv af 22 mm spån.
Det er 28x120, det handler om. Hvis jeg sømmer det, vil det så ikke kunne bruges som gulv, vel?
Hvis det er cc 60 cm, så bliver det fremragende med 28 mm tykke brædder.
Selvfølgelig sømmer du brædderne. Hvordan er delvist en smagssag. Lige oppefra med pæne smedede søm eller skråsøm i noten for skjult sømning. Saml over bjælke og fordel samlingerne mellem bjælkerne, så du undgår generalsamling, medmindre du har en bærende væg nedenunder.
Lige oppefra plejer man ikke at sømme andet end økonomirum, hvor man normalt ikke går med bare tær. Det er dog muligt at sømme forsænket, men der tror jeg, at man bruger klippesøm.
Jeg er enig med alle de foregående om, at slätsport er meget hyggeligere end spånskiva. Men hvis spånskivan skal være skruelimmet, så er det en vigtig del af konstruktionen (gulvreglernes nedbøjning), som man ikke kan ændre på uden videre.
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.