Om man inte vill köpa kinakaren som ex imporlagret säljer vad rekomenderas då??
Kom gärna med lite länkar med sidor på badkar med bra priser!!! :)

MVH linus

Vad gör att du inte är intresserad av "kinakaren"?

Jag tror det är svårt att hitta något som i standad motsvarar dem om det skall ha ett konkurenskraftigt pris på samma gång...

Finns du i Göteborgstrakten kan du alltid kika in på Hornbach, de har rätt gott om modeller som kan fås med eller utan bubbel. Westerbergs brukar ha lagerutförsäljning då och då. Annars kan du alltid köpa "sverigeproducerade" Casper.

Är du ute efter ett billigare kar, dvs under 15kkr så skulle jag välja ett kar ifrån SSSW, går inte att överträffa pris / prestanda, mycket bra finish på karen också.

Har mycket negatift om just service, garantier å att dom låter mycket.

Men å andra sidan så har jag pratat med andra försäljare som har sagt det :-?

Jo säljare av andra produkter är ju kända för att ge "fair and balanced" omdömen av konkurrenters produkter. Läs i tråden om faktiska kunders upplevelser, men visst, förväntar man sig att det ska komma hem en gubbe för att åtgärda t.ex. en läckande kran istället för att man får byta den själv så är kanske ett billigare importkar inget att välja.

Tycker inte ljudnivån på våra SSWW är värre/bättre än t.ex. Westerbergs, det högsta ljudet kommer inte ifrån pumpen utan munstyckena och det är svårt att komma undan.

Har bekanta som varit missnöjda med kar från t.ex. Jacuzzi som kostat 4 - 5 ggr pengarna.

De tystaste karen enligt min uppfattning (förutom gjutgärnskar utan massage / bubbel) är SPA modeller, beror nog mycket på den kraftiga isoleringen som sitter på dom, de tar dock bra mycket mera plats.

smidifix skrev:
Har mycket negatift om just service, garantier å att dom låter mycket.

Jag har köpt genom www.pm-hem.se Samma kar som importlagret. Om servicen kan jag inte säga annat än att jag inte fått lika bra service någonsin och att jag definitivt inte hade fått det om jag köpt någon annanstans. Det krånglade lite med monteringen, bruksanvisningen var inget vidare. Ringde dit och dagen efter var här en och hjälpte till med det och att få ordning på allt utan kostnad. Åkte ca 20 mil t/r. Den servicen tror jag är sällsynt. Själva badet är vi jättenöjda med så här långt och de har även en garanti på två år som jag förstått är ganska mycket jämfört med andra leverantörer.

Bricky skrev:
[quote author=smidifix link=1134907881/0#3 date=1135282969]Har mycket negatift om just service, garantier å att dom låter mycket.

Jag har köpt genom www.pm-hem.se Samma kar som importlagret. Om servicen kan jag inte säga annat än att jag inte fått lika bra service någonsin och att jag definitivt inte hade fått det om jag köpt någon annanstans. Det krånglade lite med monteringen, bruksanvisningen var inget vidare. Ringde dit och dagen efter var här en och hjälpte till med det och att få ordning på allt utan kostnad. Åkte ca 20 mil t/r. Den servicen tror jag är sällsynt. Själva badet är vi jättenöjda med så här långt och de har även en garanti på två år som jag förstått är ganska mycket jämfört med andra leverantörer.
[/quote]

Ja den servicen kan man ju inte klaga på ,
Ok dom flesta som skrivit om dom eller alla är det väl har ju varit nöjd!

Så det tåls att tänka lite !!
Har till sommaren på mig , då börjar rusten med badrumet ,om det inte kliar i fingrarna :D

Tack för svar kom gärna med fler!

MVH S

Är det någon som har ett GAT badkar, de verkar vettiga och bra priser...

Gå in på www.rinkabyror.se de har en hel del.. Bor du i Skåne 7 Blekinge så har de ännu mer i butiken.. Vi ska köpa ett gustavsberg 140 140 hörna med bubbel inkl front.. 9200..

Vi köpte ett Geysir hörnbadkar för 7 år sen. Vi har extra massagestrålar.
Vi är fortfarande helnäjda med karet. Vi ska nu bygga ett nytt hus och kommer att köpa ett sånt igen. Bra priser har dom också
Kolla på www.geysir.se

M
Geysir badkaren hörs de mycket högt när de är igång? Är de också så riktigt vita som de från Importlagret. Berätta gärna lite mer.
mvh Carina

zoviey skrev:
Är det någon som har ett GAT badkar, de verkar vettiga och bra priser...
Vad jag förstår så är dom av kanonkvalitet och designade i Skåne utifrån hälsa och nordisk användning. Till skillnad från ex.vis importbolaget.

Och vad jag sett, otroligt bra finish!

www.gat.se

Vi står i valet och kvalet inför om vi vill ha bubbelbad eller ej.
Det är så många som hävdar att de är för ljudliga och att rengöringen av badkaren är både svårt och dyrt.

Hur ligger det till med de kar som har "ozon-rengöring"? Slipper man då att använda rengöringstabletter?

Som det ser ut nu lutar det åt ett kar från Neptun, men kanske utan bubblor.

/F

Utan att lägga mig i val av badkar eller leverantör så vill jag bara påpeka att även på de svenska "kvalitetsbadkaren" är det (i många fall) till största delen kinesiska komponenter. Så bara för att det är dyrt och heter något svenskt betyder det inte att det är så mycket bättre. Tyvärr, allt hade varit enklare om det vore så ;)

gat ser då ut precis som kinakaren
försökte beställa rengöringskit från gat men fick bara felmeddelande att jag inte fyllt i förnamn fast jag gjort det så det blev ingen beställning.
annars har dom fina bruksanvisningar

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.