Vi ska byta ut vårt balkong räcke. Är det någon som vet vad frostat glas ligger i pris. Vi funderar på rostfritt med okrossbart glas men vill gärna ha det lite insynsskyddat och kom då att tänka på frostat glas. TACK

Som balkongräcke måste du ha lamellglas och det går att få frostat, priset ligger på ca: 1000-2000:- M2 beroende på tjocklek och var man köper glaset!

Du kan även använda härdat glas ( billigare) vill du få ner kostnaden mer kan du filma dom med en blästerfilm den heter edgefolie. jag återkommer med ca priser när jag kommer åt datan på jobbet...:)

glasis skrev:
Du kan även använda härdat glas ( billigare) vill du få ner kostnaden mer kan du filma dom med en blästerfilm den heter edgefolie. jag återkommer med ca priser när jag kommer åt datan på jobbet...:)
Men fungerar det utomhus? Ser framför mig att en och annan vattendroppe letar sig innanför filmen...För att inte tala om vilket jobb det är att få det rakt, rätt och utan luftbubblor..*phew* Överlåter gärna åt någon med mer tålamod och bättre teknik = kostnad?

Lossar i kanterna.
Inga problem med folien. Det sitter liknande folie för reklamen på bilar ute på vägarna.

Luftbubblor?
Nä, inte om du monterar med tvålvatten på limytan och sedan drar ut vattnet med en skrapa. Tvålvattnet gör att folien går lätt att justera så länge du inte har tryckt fast den med skrapan. Efter någon dag, så sitter den lika hårt som om du hade monterat den torrt!

Frostat glas finns att köpa som sprayfärg på bl.a. Biltema. Jag köpte en burk igår och testmålade ett fönster till full belåtenhet. Kostade 44:-/burk om jag inte missminner mig och jag tippar på ett en burk räcker till 1.5-2 m2.

Hur det är med hållbarheten har jag inte en susning om.

Lyfter den här gamla tråden

glasis skrev:

Nån som vet var man kan hitta "byggsats"material alt köpa färdiga räcken? Förutom företaget på länken ovan alltså

Jag köpte en film att montera på fönstret från wirströms Järn i Stockholm. Vart kanon och höll i de 5 år jag bodde där utan problem. Då satt den ändå i direkt söderläge med stekande sol hela dagen.

/Håkan
www.walltorp.net

Åsa Lund
Hittade denna tråden idag
Är det nån som vet om 6 mm härdat glas är godkänt som front på balkong?
Jula har kampanj på glasräcken

Tyvärr inte, ska vara folierat över en viss höjd.

Åsa Lund
Ok
Tack för svar!

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.