hej.
lillgrabben har växt :wow:så det e väl självklart han skall ha nånstans att leka i mä....d^_^b
såhär blev den hans uteplats...:rolleyes:
180x180x27cm

mvh
estwing
 
  • DSC00093.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Redigerat:
  • Gilla
Danwor och 2 till
  • Laddar…
Applåderar...d^_^b

Det går att fälla ner till ett lock antar jag?
 
självklart.
man fäller upp så det blir en sittplats å fäller ner till ett lock. det är ca 3 cm springor mellan brädorna.
gjordes av det matrialväg jag hade hemma...

har för mig att jag sett nåt liknade nånstan i en tidning för nåra år sedan så jag fick ´tanken igår...
finns säkerligen nåt liknade nånstans men men...
mvh
estwing
 
En bra lösning på "katten skita i sandlådan problemet" många lider av.
Med alla dina projekt så får det snart vara dags att börja videoblogga om dina projekt och sälja på DVD som hantverkarskolan;)
 
tihi ja den funkar kanon.
sen borrade jag ett 25 mm hål mitt i vangeln så man kan sätta i parasollet mä.
kan ta en bild imån när sanden är i å parasollet på plats....
sen är det bra med springorna mä..regnar det är snaden fuktig samt att det är mycket skugga under det s.k locket så jag hoppas ej att sanden blir torr vid solsken.
svårt att bygga sandslott annars...

mvh
estwing
 
Nej varför bara bygga en sandlåda? ;) snyggt bygge igen! d^_^b
 
En kort fråga då jag funderar på samma projekt (som visserligen kanske slutar i att jag köper en färdig...). Är det en presenning du lagt under sanden? Kommer det inte stå vatten i sandlådan konstant? Markduk hade jag funderat på eller du har en annan tanke?
 
Om man inte orkar bygga själv så finns en snarlik att köpa på t.ex. k-rauta och coop. Sannolikt inte lika fin finish, men för den late kanske den funkar lika bra..!
 
frhe skrev:
Om man inte orkar bygga själv så finns en snarlik att köpa på t.ex. k-rauta och coop. Sannolikt inte lika fin finish, men för den late kanske den funkar lika bra..!
De är riktigt tråkiga och små är de med!
 
hej ja det är en lättpresenning jag hade hemma.
jag hackar några hål så vattnet kan rinna ut.
som jag skrev.
byggde av det jag hade hemma.
funkar kanon med markduken, klart det skulle vart det men som sagt, hade ingen.
mvh
estwing
 
Snyggt bygge,

Men ska det vara tryckt virke i sandlådor med små barn. det innehåller väl arsenik, fungicider och krom och annat elände ?

Men och andra sidan drar mina barn runt på mina 84 kvm däck och något ska man dö av
 
ZNK skrev:
Snyggt bygge,

Men ska det vara tryckt virke i sandlådor med små barn. det innehåller väl arsenik, fungicider och krom och annat elände ?

Men och andra sidan drar mina barn runt på mina 84 kvm däck och något ska man dö av
Känner vi estwing rätt så är det inte tryckt virke som trall.
Snyggt jobbat, blev mycket inspirerad av att fixa något liknande själv, även om det då blir ev. tryckt :(, men jag har obehandlad fasad 28x145 som jag kanske kan hyvla till.
 
ZNK skrev:
Snyggt bygge,

Men ska det vara tryckt virke i sandlådor med små barn. det innehåller väl arsenik, fungicider och krom och annat elände ?

Men och andra sidan drar mina barn runt på mina 84 kvm däck och något ska man dö av

Idag innehåller tryckimpregnerat virke varken krom eller arsenik i vanligt AB impregnering.
 
jag hade nog ändå valt lärk! hur skönt är de för barna o leka på trall? är ju laaagom skönt o få stickor av det!
 
blir inga stickor från denna sandlåda...
avslipade hörnen...
sen e det nog ej kul å få stickor från lärken heller.....
å vad e skillnad att leka på lärk lr trall?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.