Då det inte finns plats för en extra dusch i vårt badrum får badkaret även agera duschplats. Men vad ska jag använda som draperi? Eftersom badkaret är "trekantigt" blir en rak eller 90 graders draperistång inte så bra. Duschvägg är ett alternativ men dom kostar mer än dom är värda så att säga.

Är det någon av er som löst detta på någon snyggt och bra sätt?

muster skrev:
Är det någon av er som löst detta på någon snyggt och bra sätt?
Jag har sett att det finns böjda duschstänger, som borde passa. Kan bara inte komma på var, just nu? ???

Precis vad jag är ute efter men jag har inte lyckats sett det någonstans...

IKEA har rör och rörböjar så man kan få till det nästan som man vill. Bara det sitter fast i väggen.

Jag var på IKEA och frågade igår och enligt killen där hade de haft draperistänger för svängda badkar men inte längre.

Borde man inte kunna få nån att böja till ett rör på passande sätt?

Gör typ en mall mha ett elrör och välj ett lämligt rör och kontakta nån som kan böja till det enligt mallen. Då skulle man kunna få det precis som man vill.

Men det kanske inte går..?

Idag hittade jag äntligen en skena på en VVS butik, så om någon mer skulle undra så finns det, bra passform var det också. Men det kostade, 600 spänn.

muster skrev:
Men det kostade, 600 spänn.
:o Puh! ;D

muster skrev:
Idag hittade jag äntligen en skena på en VVS butik, så om någon mer skulle undra så finns det, bra passform var det också. Men det kostade, 600 spänn.
Vad bra. Jag har haft mitt inköpta rör från IKEA i mitt källarelager i ca 1½ år nu. Igår söndag blev det dit skruvat. Röret siter faktiskt fast i väggen, men det lutar litegrann åt det håll böjen är. Så jag får se om röret kommet att lossna från hållaren och om jag då blir tvungen att gör an ny hållare med längre "pinne" i. Det är snyggt med röret böjt efter badkaret. Men en skena i taket känns som det låter mer stabilt

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.