4 920 läst ·
8 svar
5k läst
8 svar
Duscha i hörnbadkar
Då det inte finns plats för en extra dusch i vårt badrum får badkaret även agera duschplats. Men vad ska jag använda som draperi? Eftersom badkaret är "trekantigt" blir en rak eller 90 graders draperistång inte så bra. Duschvägg är ett alternativ men dom kostar mer än dom är värda så att säga.
Är det någon av er som löst detta på någon snyggt och bra sätt?
Är det någon av er som löst detta på någon snyggt och bra sätt?
Borde man inte kunna få nån att böja till ett rör på passande sätt?
Gör typ en mall mha ett elrör och välj ett lämligt rör och kontakta nån som kan böja till det enligt mallen. Då skulle man kunna få det precis som man vill.
Men det kanske inte går..?
Gör typ en mall mha ett elrör och välj ett lämligt rör och kontakta nån som kan böja till det enligt mallen. Då skulle man kunna få det precis som man vill.
Men det kanske inte går..?
Vad bra. Jag har haft mitt inköpta rör från IKEA i mitt källarelager i ca 1½ år nu. Igår söndag blev det dit skruvat. Röret siter faktiskt fast i väggen, men det lutar litegrann åt det håll böjen är. Så jag får se om röret kommet att lossna från hållaren och om jag då blir tvungen att gör an ny hållare med längre "pinne" i. Det är snyggt med röret böjt efter badkaret. Men en skena i taket känns som det låter mer stabiltmuster skrev:
Klicka här för att svara