Hörde av en person att fastighetsskattelättnader som idag gäller (Ingen första 5 åren, halv skatt 5 nästkommande) kommer att ändras efter årskiftet. Ngn som vet ngt om detta?
 
244 har läst inlägget och ingen kan svara- kan bero på att det är ett rykte, men är det ingen som vet råd i denna viktiga fråga. ???
 
jorrgen skrev:
Hörde av en person att fastighetsskattelättnader som idag gäller (Ingen första 5 åren, halv skatt 5 nästkommande) kommer att ändras efter årskiftet. Ngn som vet ngt om detta?
Jag vet att det ligger på förslag,men ifrån förslag till beslut är det en jävla process.....

Enligt min revisor så lär det dröja,men vem vet ??? ???
 
Hej!
Jag ringde för två veckor sedan till finansdepartementet och frågade just detta. Det finns ett förslag under utredning men damen jag pratade med kunde inte säga om det skulle gå igenom eller när. Hon trodde inte att det skulle bli några förändringar till årskiftet ialla fall.
/Lina
 
ok då kör vi på!!! :)
 
Behrenman skrev:
Hej!
Jag ringde för två veckor sedan till finansdepartementet och frågade just detta. Det finns ett förslag under utredning men damen jag pratade med kunde inte säga om det skulle gå igenom eller när. Hon trodde inte att det skulle bli några förändringar till årskiftet ialla fall.
/Lina
Hmmm... Men om dom avskaffar skattelättnaden... Hur kommer det att ufnka för de som redan byggt??? Vi som färdigställer i år tex, kommer vi leva efter de gammla reglerna i 10 år, eller kommer vi få börja skatta tex 2006 om dom skulle ändra det då??

Jag menar... Vi har ju räknat vår budget efter det... Och det blir ändå 2000:- till i månaden man ska punga ut med.... (Men det är klart vi skulle ju får 200:- lägre nu, JIPPI, som iofs äts upp av ökade bensin, el och bilskatter)
 
Har ju svårt att tänka mig att man kan ta bort den nu gällande regeln om befrielse från fastighetsskatt sas. "över natten" och iom. det fördyra levnadsomkostnaderna för de som byggt innan regeln ev. ändras :-/ fast vad vet man egentligen, det kanske är blåögt att tro det ???

//Christina.
 
Nu får vi inte snacka politik på detta forum har jag bittert fått erfara efter censurering. Kan dock inte hålla mig.

Med den rödgröna smeten är allt möjligt....se bara på den senaste budgeten, ska man skratta eller gråta?

Eftersom statens budget nu kommer gå med stora underskott kommer vänstermajoriteten hitta alla möjliga förslag att beskatta oss stackars husbyggare ytterligare.

Räkna med att det kommer förslag om att ta bort lättnaderna! Jag har slutat förvånas över vad Ringholm & Co kan hitta på för tokförslag.
 
Jag hejjar på Calle.... Bara lätta ditt hjärta... ;)

Önskar jag med vågade det... men det hade inte blivit så nätta ord då... >:(
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.