1 812 läst ·
9 svar
2k läst
9 svar
Ändrade regler 2005?
Jag vet att det ligger på förslag,men ifrån förslag till beslut är det en jävla process.....jorrgen skrev:
Enligt min revisor så lär det dröja,men vem vet ??? ???
Hej!
Jag ringde för två veckor sedan till finansdepartementet och frågade just detta. Det finns ett förslag under utredning men damen jag pratade med kunde inte säga om det skulle gå igenom eller när. Hon trodde inte att det skulle bli några förändringar till årskiftet ialla fall.
/Lina
Jag ringde för två veckor sedan till finansdepartementet och frågade just detta. Det finns ett förslag under utredning men damen jag pratade med kunde inte säga om det skulle gå igenom eller när. Hon trodde inte att det skulle bli några förändringar till årskiftet ialla fall.
/Lina
Hmmm... Men om dom avskaffar skattelättnaden... Hur kommer det att ufnka för de som redan byggt??? Vi som färdigställer i år tex, kommer vi leva efter de gammla reglerna i 10 år, eller kommer vi få börja skatta tex 2006 om dom skulle ändra det då??Behrenman skrev:
Jag menar... Vi har ju räknat vår budget efter det... Och det blir ändå 2000:- till i månaden man ska punga ut med.... (Men det är klart vi skulle ju får 200:- lägre nu, JIPPI, som iofs äts upp av ökade bensin, el och bilskatter)
Har ju svårt att tänka mig att man kan ta bort den nu gällande regeln om befrielse från fastighetsskatt sas. "över natten" och iom. det fördyra levnadsomkostnaderna för de som byggt innan regeln ev. ändras :-/ fast vad vet man egentligen, det kanske är blåögt att tro det ???
//Christina.
//Christina.
:
Är det inte samma farhågor som det var i våras när det ryktades om att skattelättnaden skulle ändras nu till årsskiftet?? Det kanske finns någon som har mer fakta och inte rykten/hörsägen?
"Det blir ingen ändring" är det senaste jag hört och det jag tror gäller. Denna fråga har behandlats i flera trådar tidigare.
http://www.byggahus.se/cgi-bin/yabb/YaBB.pl?board=Huspris;action=display;num=1071042623;start=84#84
Är det inte samma farhågor som det var i våras när det ryktades om att skattelättnaden skulle ändras nu till årsskiftet?? Det kanske finns någon som har mer fakta och inte rykten/hörsägen?
"Det blir ingen ändring" är det senaste jag hört och det jag tror gäller. Denna fråga har behandlats i flera trådar tidigare.
http://www.byggahus.se/cgi-bin/yabb/YaBB.pl?board=Huspris;action=display;num=1071042623;start=84#84
Medlem
· Östergötland
· 2 144 inlägg
Nu får vi inte snacka politik på detta forum har jag bittert fått erfara efter censurering. Kan dock inte hålla mig.
Med den rödgröna smeten är allt möjligt....se bara på den senaste budgeten, ska man skratta eller gråta?
Eftersom statens budget nu kommer gå med stora underskott kommer vänstermajoriteten hitta alla möjliga förslag att beskatta oss stackars husbyggare ytterligare.
Räkna med att det kommer förslag om att ta bort lättnaderna! Jag har slutat förvånas över vad Ringholm & Co kan hitta på för tokförslag.
Med den rödgröna smeten är allt möjligt....se bara på den senaste budgeten, ska man skratta eller gråta?
Eftersom statens budget nu kommer gå med stora underskott kommer vänstermajoriteten hitta alla möjliga förslag att beskatta oss stackars husbyggare ytterligare.
Räkna med att det kommer förslag om att ta bort lättnaderna! Jag har slutat förvånas över vad Ringholm & Co kan hitta på för tokförslag.
Klicka här för att svara