Kära vänner!

Jag ska sätta in en duschkabin/ångbastu på runt 90x90. Efter lite efterforskning har jag konstaterat att det finns från ca 10,000 (Hej Asien) upp till ca 35,000 (Tylö, made in Halmstad).

Asiaterna importeras av lite olika nät-butiker och säljs på Bauhaus, Hornbach och lite överallt. Fördelen är ju priset och att man kan få med en massa lull-lull som TV och radio. Tylö och andra sidan är ju svindyrt, men borgar väl för en hederlig svensk garanti och alla reservdelar i lager under minst 10 år? Eller? Har någon erfarenhet av billiga asiater som håller vad de lovar eller Tylö som pajar trots det dyra priset? Alla råd emottages tacksamt.

/Crille :-/

Jag har lite blandade erfarenheter av en Asien tillverkad kabin.

För två år sedan köpte vi efter viss tvekan en Arrow ångbastu/dusch.
Jag var rädd att själva kabinen skulle kännas smäckig med svajande golv, sladdriga dörrar osv men på den punkten stog den sig gott i konkurrensen. Tylö'n vi också tittade på var betydligt svajigare i golvet tex.
Sen var frågan hur länge allt lull-lull skulle fungera, men å andra sidan så tillverkas ju "all" hemelektronik i Asien så det borde ju funka.

Trodde vi!
En vecka fungerade den, sen börjad olika funktioner att krångla och varje gång ett fel åtgärdades uppstod ett eller två nya. Efter ett halvår gav man upp reparationsförsöken och vi fick en ny kabin.

Den nya kabinen har fungerat problemfritt förutom att kranen har börjat droppa lite. Blir det värre får jag väl sätta dit en riktig blandare.

Jag vet inte riktigt vad jag ska ge för råd men själv skulle jag nog kunna tänka mig att köpa en likadan igen.
Priserna verkar ju ha sjunkit en del också.

Viktigast är nog att köpa av en seriös återförsäljare som tar ansvar för produkten.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.