Våtrumsskiva

Status
Inte öppen för fler kommentarer.
Besvarad 30 maj 2017 av Per Bernhardsson
Att man måste ha våtrumsskiva i våtzon 1 har jag koll på MEN om väggarna i denna zon är av betong... Behöver man verkligen det då? Eller räcker det med tätmembran och foliesystem/väv? Hoppas du förstår min fråga! =) Mvh Mia.
 

Svar

Hej!

Om väggarna är massiva behövs ingen skiva alls. Vid behov spacklas eller putsas väggen enligt tillverkarens anvisningar.
På massiva väggar behöver du inte använda ett tätskiktssystem av folietyp utan ett vätskebaserat system går bra.

/Per
 

De senast besvarade frågorna

Våtrumsmatta

8 jan 2020
Jag har rivit ut och flyttat en vägg för att få större badrum. Då hittade jag att det ligger råspont på bjälkarna. Måste jag byta ut dom?

Byta ut badkar

22 nov 2019
Hej, Jag har precis köpt en bostadsrätt med ok kaklat badrum med ett fristående badkar som jag slängde för att kunna byta ut till duschvägg. Vid byte av inredning i badrummet upptäcktes att en...

Hjälp att identifiera golvbrunn

22 nov 2019
Hej! Vi behöver hjälp med att identifiera vilken golvbrunn som vi har i duschen i badrummet. Badrummet är renoverat 2014. Det sitter ett vattenlås i som är modell JAFO, rsk-nummer 7137020...

Fråga experten

Den här delen av fråga experten är tillfälligt stängd. Kom tillbaka senare för att ställa nya frågor.

Läs mer

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.