primer

Status
Inte öppen för fler kommentarer.
Besvarad 12 feb 2014 av Per Bernhardsson
Är det lämpligt att använda primer på ett gammalt betonggolv, fd garage, innan man lägger klinker?
Huset är byggt 1953.
 

Svar

Hej!

Om du med "primer" menar tätskikt så är svaret att det beror på om betonggolvet är isolerat eller om det finns risk för tillskjutande fukt. Det sistnämnda är vanligt i äldre konstruktioner och om så är fallet kan tätskiktet inskränkas till eventuell duschdel eller runt brunnen.
man måste dock alltid ta hänsyn till omgivande byggnadsdelars fuktkänslighet om man väljer att inte tätskikta.

Per
 

De senast besvarade frågorna

Våtrumsmatta

8 jan 2020
Jag har rivit ut och flyttat en vägg för att få större badrum. Då hittade jag att det ligger råspont på bjälkarna. Måste jag byta ut dom?

Byta ut badkar

22 nov 2019
Hej, Jag har precis köpt en bostadsrätt med ok kaklat badrum med ett fristående badkar som jag slängde för att kunna byta ut till duschvägg. Vid byte av inredning i badrummet upptäcktes att en...

Hjälp att identifiera golvbrunn

22 nov 2019
Hej! Vi behöver hjälp med att identifiera vilken golvbrunn som vi har i duschen i badrummet. Badrummet är renoverat 2014. Det sitter ett vattenlås i som är modell JAFO, rsk-nummer 7137020...

Fråga experten

Den här delen av fråga experten är tillfälligt stängd. Kom tillbaka senare för att ställa nya frågor.

Läs mer

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.