duschkabin

Status
Inte öppen för fler kommentarer.
Besvarad 17 sep 2015 av Hampus Asp
hej jag funderar på att sätta in en duschkabin i ett utrymme där endast ett handfat har suttit.där finns ingen golvbrunn utan endast ett avlopp .är det ok Med vänlig hälsning christer
 

Svar

Hej Christer.

Enligt Boverkets Byggregler krävs det golvbrunn i utrymmen där avloppsenheter saknar bräddavlopp/översvämningskydd som normalt finns i tvättställ, diskhoar etc. På duschkabiner sitter det sällan sådana anordningar och därför krävs det en golvbrunn i utrymmen med duschkabin.
 

De senast besvarade frågorna

Våtrumsmatta

8 jan 2020
Jag har rivit ut och flyttat en vägg för att få större badrum. Då hittade jag att det ligger råspont på bjälkarna. Måste jag byta ut dom?

Byta ut badkar

22 nov 2019
Hej, Jag har precis köpt en bostadsrätt med ok kaklat badrum med ett fristående badkar som jag slängde för att kunna byta ut till duschvägg. Vid byte av inredning i badrummet upptäcktes att en...

Hjälp att identifiera golvbrunn

22 nov 2019
Hej! Vi behöver hjälp med att identifiera vilken golvbrunn som vi har i duschen i badrummet. Badrummet är renoverat 2014. Det sitter ett vattenlås i som är modell JAFO, rsk-nummer 7137020...

Fråga experten

Den här delen av fråga experten är tillfälligt stängd. Kom tillbaka senare för att ställa nya frågor.

Läs mer

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.