bakfall i badrummet

Besvarad 10 maj 2011 av Jon Hedelin
Hej Jon Hedelin

Vi har låtit renovera vårt badrum och upptäckte att det bildas en vattenpöl vid avloppet, ca 50cm i diameter och som djupast ca 1cm.

Byggaren kom tillbaka och "åtgärdade" detta. Han tog upp några klinkerplattor, 4st.

Nu har pölen bara flyttat på sig något. Eventuellt blivit mariginalt mindre.
Vad ska vi göra?
Byggaren säger att det inte går att göra något.

Hur vet vi att tätskiktet inte blivit skadad då han plockade upp några klinkers? Och hur går vi nu vidare?
Vi vill inte acceptera detta fel.

Tacksam för svar.
hälsningar från en besviken familj
 

Svar

Hej,

Usch vad tråkigt. Det är klart att ni inte ska acceptera detta, hur ni går vidare rent juridiskt vet jag inte, hör med juristerna här på byggahus.se. Utan att ha sett det hela så låter det som att man måste riva upp betydligt mer än bara fyra plattor. Huruvida man kan riva bara de nödvändiga delarna och sedan skarva tätskiktet är en bedömningsfråga, och där kan jag tyvärr inte rådge utan att se förutsättningarna på plats.

Hälsningar
Jon Hedelin
 

De senast besvarade frågorna

Våtrumsmatta

8 jan 2020
Jag har rivit ut och flyttat en vägg för att få större badrum. Då hittade jag att det ligger råspont på bjälkarna. Måste jag byta ut dom?

Byta ut badkar

22 nov 2019
Hej, Jag har precis köpt en bostadsrätt med ok kaklat badrum med ett fristående badkar som jag slängde för att kunna byta ut till duschvägg. Vid byte av inredning i badrummet upptäcktes att en...

Hjälp att identifiera golvbrunn

22 nov 2019
Hej! Vi behöver hjälp med att identifiera vilken golvbrunn som vi har i duschen i badrummet. Badrummet är renoverat 2014. Det sitter ett vattenlås i som är modell JAFO, rsk-nummer 7137020...

Fråga experten

Den här delen av fråga experten är tillfälligt stängd. Kom tillbaka senare för att ställa nya frågor.

Läs mer

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.