Byggahus.se
S/m/l verkar av bilderna att döma vara sys1/sys2/sys3?

Lägger hellre till några kronor för t-loc, gamla modellen är bökig.
 
Makitas o festools systainer passar inte.

image_1.jpeg

Mvh Erik
 
  • Gilla
maglag
  • Laddar…
460061b[1].jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Verkar onekligen smidigt...
 
Är det ingen som kan ta en festool låda med sig till jula för att kolla.
 
pär h skrev:
Är det ingen som kan ta en festool låda med sig till jula för att kolla.
Svarade inte nooy nyss att dessa inte passade ihop
 
  • Gilla
Ola78
  • Laddar…
Som en dum fråga ? då passar Festools och Makitas systainers ihop ? (Fast med Tloc så måste de vara överst.)
 
Jo, Makitas Makpac görs av Tanos. (Även metabo och hitachi använder dessa nu.)
 
Efter som jag inte känner till hur vida vissa moddeler passar ihop eller inte. Så kunde jag inte dra slutsatsen att makita tydligen passar med festool. Eller har jag missat allt
 
Hmm, för de priserna så är det helt klart värt att köpa in en stack och placera alla verktyg som idag saknar lådor eller som har gamla klumpiga lådor som bara är i vägen hela tiden. Skulle frigöra en massa utrymme för mig.

Skulle antagligen fungera bra med någon slags cellplast som jag kan skära till i någorlunda form för respektive verktyg också.

Julklapp till pappa i år?
 
Bart skrev:
Hmm, för de priserna så är det helt klart värt att köpa in en stack och placera alla verktyg som idag saknar lådor eller som har gamla klumpiga lådor som bara är i vägen hela tiden. Skulle frigöra en massa utrymme för mig.

Skulle antagligen fungera bra med någon slags cellplast som jag kan skära till i någorlunda form för respektive verktyg också.

Julklapp till pappa i år?
Vad tänkte du stoppa i för grejer i lådorna? Såg att det fanns avdelare som tillbehör till dessa på Jula för en femtiolapp.
Vet även att makita säljer lösa insatser till sina Makpac om du har maskiner du vill stoppa ner i dem, osäker på hur lådorna ser ut inuti, om det är något som skiljer, kanske någon annan kan svara på det?
 
Jag har t ex 3 skruvdragare som saknar bra förvaring. Men jag kan tänka mig att husera många olika saker. Måleriverktyg, limpistoler mm. Egentligen allt som idag bara ligger på hyllor och under bord. Jag skulle nog ha dessa som verktygslådor mer eller mindre.
 
  • Gilla
Gri11en
  • Laddar…
Tänk efter så du vet det blir bra. Jag ville länge och funderar fortfarande på förvaring i lådor. Men det är sjukt trevligt att ha dom i dammiga högar på hyllor ändå. Rycka, använda, lägga tillbaks. Utan lådor att snubbla på som tar upp alla bordsytor (som ju är fyllda med skräp som borde vara i lådor). Öppen förvaring är mest snabbjobbat och snabbast att återställa.
 
  • Gilla
kallun och 1 till
  • Laddar…
Helt klart en bra poäng, speciellt att allt det som jag städar undan snabbt är det som ligger i vägen igen så att jag aldrig har plats att göra det jag vill utan att städa först ... Just de grejerna jag tänkt mig ska placeras i lådorna är de grejerna jag använder mest.

Jag tror grabben har rätt, enda lösningen är att bygga ut snickarboden.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.