Kopierar idee'n till den tidigare Best Tools = Dewalt tråden.

Snubblade över en Multisåg från Best Tools som är förvillande lik en Fein Multimaster.
http://www.krigsvoll.se/produktkatalog/pdf/6.pdf

Titta på kylflänsar och delning mellan plasthusen och strömbrytaren.
Är det någon som har någon erfarenhet av Best Tools varianten?

• Best_Tools.jpg
  • Fein2.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Den var ju inte exakt lika som Fein, men den var snarlik...

Vad gäller kvaliten på den så kan jag inte uttala mig.

/Jonas

nån som vet priset på best toolsen oh var man kan köpa den??

Som sagt - de är inte helt lika. Dessutom väger Feinen bara 1.1kg mot den andra 1.6kg.

Det känns mer som om Best sneglat rätt mkt på Feinen när de gjort sin version.. Undrar om tillbehören passar.??

Om ni tittar på andra bilder än de bifogade som är förvrängda av vidvinkellinser. T.ex. i PDF filerna jag länkade till, så ser ni att de är mer än lika. Det största skillnaden verkar vara Kylflänsen ovanpå Best Tools där Fein har MultiMaster skrivet.

Jag tror tillbehören passar. På bilderna ser de exakt lika ut.
Skulle vara konstigt annars.

Har bett mitt lokala K-rauta att kolla priset från grossisten.
Återkommer när jag fått det, men det skulle vara mer
intressant att höra från någon som provat den.

best tools gör ju rena kopior på dewalt och fein...

har en besttools i källaren (färg/bruksblandare)... absolut inte missnöjd med den, den har blandat ca 1m3 betong sofar under vår/försommar...

dock är en fein ett precisionsverktyg, så är ganska skeptisk till en billig kopia för finjobb som man har multimastern till...

nyfiken på prisskillnad mellan fein och bt nu dock :)

Gck bakom draperierna på lokala verktygsfirman i veckan. Hittade en hög med säkert 15 BEST Tools-maskiner som låg på rygg och väntade på begravningen. Skulle aldrig befatta mig med sådant skräp oavsett priset. Gillar inte slit&slängmentaliteten.

Som man bruklar säga, det kostar att ligga på top, eller nära.

Lagavulin

P
Säljs det blad från Best Tools också? Vore kanske ett intressant alternativ till Fein's orginalblad om infattningen är densamma och om kvaliteten inte fullständigt suger. Då skulle det finnas en del sköna slantar att spara..

Har inte fått någon respons från K-rauta trots påtryckning angående pris.
Vände mig istället direkt till grossiten i Norge, som dock hade semester till imorgon.
Jag återkommer när jag fått fram något om priset

Kan hålla med om att de suger pengar när det gäller bladen etc. Beställde dock 2 st 50pack hålade slippapper (60 och 100korn) för 149:-/st ex moms. Tycker inte det var så farligt. Dock blir man rånad om man köper 5pack. nästan dubbla priset.

Optimera i Tranås / Normalt listpris enl dem! har för mig att jag sett det på nätet någonstans tidigare. Billiga piratsågblad någon????

Lagavulin

Angående priset på Best Tools varianten har jag nu fått beskedet från Grossisten:

"Denna maskin säljs ej längre i Sverige"

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.