17 121 läst ·
41 svar
17k läst
41 svar
Ikea köksblandare utan diskmaskins avstängning!! Vad göra?
Sida 1 av 3
Länsförsäkringar kräver att man har avstängningsventil till diskmaskin, men vi vill köpa på ikea och det verka som ikea's köksblandare har ingen sådant!
Någon som vet om det är fortfarande godkänt att montera en extra avstängnings ventil under diskbänken, elle måste den vara uppetill?
Hammer
Någon som vet om det är fortfarande godkänt att montera en extra avstängnings ventil under diskbänken, elle måste den vara uppetill?
Hammer
Just så har jag, ikea blandare utan diskmaskinskran, kulventil under diskbänk, som sagt hur ofta stänger man av vattnet till diskmaskinen.oavvs skrev:
Vi har avstängning på blandaren och öppnar och stänger vid varje diskning. Syftet med att ha den på blandaren är att det ska vara enkelt med på/avstängning så att man gör det varje gång, lika enkelt som att slå på/av maskinen. Men sätter du en avstängning under diskbänken kommer du inte att göra det.
Medlem
· Västerbottens län
· 18 048 inlägg
Jag har blandare med avstängning och stänger VARJE gång.
Protte
Protte
Tror att försäkringsbolagen vill ha kranen ovanpå bänken, inte helt säker dock.
Ikea kan vara bra men det vet man inte förrän efteråt...köp en kvalitetsblandare, denna tex, 1090 kr hos Rinkaby...

Nr 2583, värd merkostnaden enl mitt tycke
Ikea kan vara bra men det vet man inte förrän efteråt...köp en kvalitetsblandare, denna tex, 1090 kr hos Rinkaby...

Nr 2583, värd merkostnaden enl mitt tycke
försäkrings bolaget kräver väl en avstägnings ventil utifal att maskinen går sönder eller liknade om dem inte säger klart och tydligt att avstägnings ventilen ska vara över bänk skivan så funkar det med en under och som fotografen sa köp en kvaalitetsblandare ett märke som är känt på den svenska vvs marknaden så kan du gå till vilken vss butik som hälst och få reserv delar inom några dagar om den inte har det hemma på lagret pga tillfälit slut köp riktiga saker som fmm, mora, gustavsbärg
Men snälla köp inga blandare på Ikea eller några andra billiga ställen. Satsa på välkända märken så kommer du att ha en fungerande blandare i många år framöver. Och den dagen då det blir något felpå den så finns det delar att köpa för att laga den. Det kan du glömma med Ikea. Så jag håller med dig Fotografen köp något riktigt när ni gör nytt.
mickemax skrev:Men snälla köp inga blandare på Ikea eller några andra billiga ställen. Satsa på välkända märken så kommer du att ha en fungerande blandare i många år framöver. Och den dagen då det blir något felpå den så finns det delar att köpa för att laga den. Det kan du glömma med Ikea. Så jag håller med dig Fotografen köp något riktigt när ni gör nytt.
bra tänkande håller med er båda till 100%
Håller med på detta helt klart.mickemax skrev:Men snälla köp inga blandare på Ikea eller några andra billiga ställen. Satsa på välkända märken så kommer du att ha en fungerande blandare i många år framöver. Och den dagen då det blir något felpå den så finns det delar att köpa för att laga den. Det kan du glömma med Ikea. Så jag håller med dig Fotografen köp något riktigt när ni gör nytt.
Läs på denna site hur det kan gå om man använder IKEA blandare: "Efter en renovering som kostar ca 3MKR är ALLT förstört pga Ikeas blandare. Ingen vill betala. Skadan ältas mellan försäkringbolag i flera år."
Tag lärdom av denna händelse!