14 881 läst ·
31 svar
15k läst
31 svar
Snål munstyke till dusch sökes.
Sida 1 av 3
Har hittat den på Natursf.
Inget lågpris grej.
Köpte även en på Bauhaus för 230 spänn. Enl infot minskar den förbrukningen med 50%.
Det verkar inte troligt, Får kolla imorgon.
Är däremot pigg på den från Natursf. Annan princip. Blandar in luft i vattnet.
Kanske får mitt kör genom imorgon.
Inget lågpris grej.
Köpte även en på Bauhaus för 230 spänn. Enl infot minskar den förbrukningen med 50%.
Det verkar inte troligt, Får kolla imorgon.
Är däremot pigg på den från Natursf. Annan princip. Blandar in luft i vattnet.
Kanske får mitt kör genom imorgon.
Imorse testade jag ett handmunstycke från Bauhause.
Komfort lean / Vattensparande handmunstycke" ca 50% reducerat vattenförbrukning.
Art 10 3040 98. WA 103040.
Den kostade 230sek. Och tar 13,5L i minuten!
Mitt gamla för 39 sek levererar 12L i minuten!
Tre mätningar var!
BORTKASTADE PENGAR!
Köp avrådes!
Komfort lean / Vattensparande handmunstycke" ca 50% reducerat vattenförbrukning.
Art 10 3040 98. WA 103040.
Den kostade 230sek. Och tar 13,5L i minuten!
Mitt gamla för 39 sek levererar 12L i minuten!
Tre mätningar var!
BORTKASTADE PENGAR!
Köp avrådes!
Visst.
Klart jag ska lämna tillbaks det till Bauhaus.
Den från Natsf funkar tydligen bättre.
http://www.naturskyddsforeningen.se...-alla-naturintresserade/vattensparpaket-krom/
Som vi 2 vuxna använder varmvatten för 5000 om året. Det munstycke från Naturst
ska halvera detta. Det kollar jag så fort munstycket kommer till mig.
Klart jag ska lämna tillbaks det till Bauhaus.
Den från Natsf funkar tydligen bättre.
http://www.naturskyddsforeningen.se...-alla-naturintresserade/vattensparpaket-krom/
Som vi 2 vuxna använder varmvatten för 5000 om året. Det munstycke från Naturst
ska halvera detta. Det kollar jag så fort munstycket kommer till mig.
Den där paketet har jag! funkar kanon ...passar även rätt hyfsat på gamla /stångfästet....
Det som är bra med ljust inblandningen av luftprincipen är ju att det blir en känsla att det kommer mycket vatten =rejäl sprut ändå..d^_^b
Mvh
Det som är bra med ljust inblandningen av luftprincipen är ju att det blir en känsla att det kommer mycket vatten =rejäl sprut ändå..d^_^b
Mvh
Med reservation för felräkningar får jag det till 150-160 kbm vatten uppvärmt från 10gr -> 35gr.kamilenski skrev:
150 * 1000 / 12 /365 = 34 minuter dusch / dag ...kamilenski skrev:
Kanske ni borde förändra era vanor istället, eller bygga en liten bastu.
Jag låter andra lukta illa. Själv älskar jag tvål,vatten och rena kläder... :-DMikael_L skrev:
Vi provade med de brickorna. Kass.PX-21 skrev:
För 10 år sen hade vi ett munstycke i vitt färg, som i öppningen hade två brickor. Även den blandade in luft på ett fint sätt. Men hittar de ingenstans numera. De levererade ca 7-8 l vatten i minuten vid fullt on.
Undrar vem torkar sig med ett blad toa papper. ;-/
Nu är den beställt. För tillfälle har jag monterat en vanl ballofix och ställt den på 8l/m.
Det spärrar lite. Men flödet är som prostata problem...
Hoppas det nya munstycket ska ge lite tryck.
Redigerat: