Vad vet ni om spoten i rubriken?
Våra elektriker har föreslagit den i sitt anbud till oss. De tar 1365:-/spot för material och installation vilket känns lite i överkant. Är det en onödigt avancerad rollsroyce-spot? Värd sina pengar eller finns det mer prisvärda?

Kan inte ett jota om sånt här så jag tar gärna del av era erfarenheter!

Mvh, Lisa

Det måste vara denna. Zebra är Selgas eget märke så det är lite billigare, men det behöver inte betyda att spotten är sämre. Den verkar vara ganska fin. Dock finns den inte i 2700k ljusfärg, vilket brukar vara ett varmare ljus. 3000k är lite kallare/vitare. Vilket man föredrar är en smaksak, men man kan säga att 2700k är ungefär som ljuset från en glödlampa.

Priset är väl inget direkt överpris, utan är väl därikring där det brukar ligga när det är en offert. Priser som jag hörde för något år sen var 1000 kr/spott för halogen och 2000 kr/spott för LED, men priset på LED är sjunkit en hel del sen dess.

//Patrik

Redigerat:
Tack Patrik_Hed!
Som sagt, jag kan ingenting om spottar och vet faktiskt inte ens vilket ljus jag föredrar.... ;-)
En annan sak jag tänkte på är spridningen som bara är 36 grader. Vi har stora rum och ska ha 4 i varje rum, en i varje hörn. Förstår ju att dessa inte kan lysa upp hela rummet men skapar lite bakgrundsljus i alla fall. Men gör denna spridningsgrad att de kommer upplevas som om man lös med en ficklampa uppifrån taket, om du förstår vad jag menar?

Tack!

Mvh, lisa

Ni kommer säkert bli nöjda med dom där spottarn! :)

36 grader är standardspridningen ungefär.
En spott i varje hörn har jag aldrig sett förut så det vet jag faktiskt inte hur det blir, men 36 grader tror jag nog blir ganska bra. Större spridning vill man gärna ha om man t.ex. har ganska låga tak.

//Patrik

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.