Medlem
· Södermanland
· 658 inlägg
Nu har jag inte Zaptec men jag gissar nog på att minsta inställbar ström, inte effekt, är 6 A , eftersom standarden säger minst 6 A för att ladda. Effekten beror sedan på hur många faser du laddar med. 1380 W för enfas och upp till 4140 W för trefas.Q Quest skrev:
För vår del (Zaptec) så kan vi tilldela ström hela vägen ner till 0A. Men det är inte tillåtet att tilldela mindre än 6A. Men bilen kan fortfarande ta emot mindre än 6A om den vill. Det är alltid bilen som bestämmer hur mycket ström den drar, laddboxen begränsar bara vad den max får dra.
Hur gör man detta? I appen?A AroH skrev:
Det är lite gömt för tillfället. Man måste gå in i avancerade inställningar och aktivera fristående läge och sen får man möjlighet att ställa ner effekten. Men om nån vecka släpper vi både ströminställningar och schemaläggning i appen. Kommer heta ”charge modes”. Men allt går att ställa in via portalen. Men vänta gärna på nästa uppdatering så blir allt enklare.A Anders Holmstrom skrev:
Japp, funkar redan idag. Finns ofta färdiga moduler via olika smarta hem lösningar. Annars finns det öppna api:et här: api.zaptec.com. Där finns även all info om hur man integrerar.B bhus2021 skrev:
Hittade detta tex: https://github.com/custom-components/zaptec
A AroH skrev:
Hm, när man ställer ned effekten, så lagras den ej, måste göra om samma procedur var gång man skall ladda. Bugg? Eller jag som inte klarar av appenA AroH skrev:Det är lite gömt för tillfället. Man måste gå in i avancerade inställningar och aktivera fristående läge och sen får man möjlighet att ställa ner effekten. Men om nån vecka släpper vi både ströminställningar och schemaläggning i appen. Kommer heta ”charge modes”. Men allt går att ställa in via portalen. Men vänta gärna på nästa uppdatering så blir allt enklare.
Det ska lagras. Du använder ”laddningslägen” när du ställer effekten?A Anders Holmstrom skrev:
Förstår. Tror den funktionen finns i Perific appen men är inte säker. Annars kan du sätta laddaren i fristående läge och välja vilken ström du vill ladda med, då kommer den ignorera Perific. Men då tar man ju oxå bort effektvaktens funktion. Dock är den inte lika viktig om man vill ladda långsamt.A Anders Holmstrom skrev:
Klicka här för att svara