Kan någon svara på varför man ska lägga i fallets riktning? Självläggspapp läggs horisontellt men inte entreprenörspapp.

Belastningen på skarvar borde ju vara mindre vid horisontell läggning. Är det bara estetiskt?
 
Har tagit reda på svaret själv och kan dela med mej.

Horisontell läggning är säkrare om man lägger som gör det självare. Då borde ju det vara säkrare för entreprenörer också eller hur? Och ja det är det men dom lägger inte åt det hållet av en betydande anledning. Svetsen. Man vill ju inte att den ska dra sej neråt vilket det gör om man svetsar horisontellt(vid horisontell läggning). Svetsen blir så pass bra med deras grejjer så det blir bättre än med gdsprodukter horisontellt även om entreprenörsprodukterna ligger vertikalt.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.