Bänk av
asp som jag vill ytbehandla på något sätt. Bets eller olja och lack kanske? Vill at den ska gå att använda både ute och inne. Har flera som är obehandlade eller bara oljade men är sugen på att ge den här lite färg! Förslag?
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Jag tänker sånna pallar var vanliga för ett par hundra år sen och då var det nog mest växtfärger som stod till buds för de flesta av allmogen, rött te, lök kaffe, rödbeta, eklöv och granbarr borde oxå fungera om du vill experimentera.
Ja, det är intressant! Ser en risk att sådan infärgning färgar av sig dock, och inte är stabil mot väta. Funderar också över att använda något som i viss mån skyddar träet mot åldrande.F fribygg skrev:
Så var det nog! Här (Strömsö) blandas den gamla tekniken med ny: https://yle.fi/a/7-899563 Ganska snyggt tycker jag! Men vill nog inte ha täckande färg.Z z_bumbi skrev:
Verktygstokig
· Halland
· 8 130 inlägg
Mjölkfärg och sen linolja på?
Blir inte super för att hålla utomhus men snyggt
Blir inte super för att hålla utomhus men snyggt
Produkter som diskuteras: "linolja"
Linolja
Linolja är en naturlig olja som utvinns ur linfrön. Den är en populär ingrediens i flera olika produkter, inklusive målarfärg, träbehandlingar och polish. Linolja har förmågan att tränga djupt in i trä och skyddar det därigenom från att
Läs mer