168 126 läst ·
1 673 svar
168k läst
1,7k svar
YEEEEEEESSSS!
YEEEEEEESSSS!
Plogbilen visste någorlunda vad den gjorde, bara lite snö framför utfarterna och det mesta i min och grannens häckar. Radhusen med täta parkeringar och trottoaren på andra sidan skonades vilket var mest lämpligt här.
Känner att det behövs lite glädje och uppskattning i just det ämnet.
Plogbilen visste någorlunda vad den gjorde, bara lite snö framför utfarterna och det mesta i min och grannens häckar. Radhusen med täta parkeringar och trottoaren på andra sidan skonades vilket var mest lämpligt här.
Känner att det behövs lite glädje och uppskattning i just det ämnet.
de från fjollträsk förnekar sig aldrigfindus42 skrev:
Vi som växt upp och levt livet i Fjollträsk klagar inte på snö. Det är typ inflyttade norrlänningar, vana vid luftiga trafikmiljöer med plats att hantera smeten, som har svårt att anpassa sig.
Att miljön ser ut som den gör kan tyckas vara dumt, men har historiska och ekonomiska orsaker. Riva hälften av Stockholms City och anlägga lika breda gator som i Luleå skulle lösa en del. Till exempel att snön måste fraktas bort istället för att kunna smälta där den ramlar ner.
Det kommer inte hända. Vi vill det inte heller.
Ursäkta mitt utbrott. Blir bara trött på slöförakt ibland.
Mvh Findus
YEEEEEEESSSS !!!
Börjar bli riktigt mysigt här i Fjollträsk oxå, det snöar mer än jag hinner skotta, det är bra, då slipper jag lägga massa tid framför dumburken i kväll 🙂
Bördig från norra Jämtland, kanske därför jag gillar snö 😉
Börjar bli riktigt mysigt här i Fjollträsk oxå, det snöar mer än jag hinner skotta, det är bra, då slipper jag lägga massa tid framför dumburken i kväll 🙂
Bördig från norra Jämtland, kanske därför jag gillar snö 😉
Äntligen snö! På vintern ska det vara snö, men allt kanske inte ska komma samtidigt.
Finns ju andra lösningar, varför frakta bort snön öht.?findus42 skrev:
Att miljön ser ut som den gör kan tyckas vara dumt, men har historiska och ekonomiska orsaker. Riva hälften av Stockholms City och anlägga lika breda gator som i Luleå skulle lösa en del. Till exempel att snön måste fraktas bort istället för att kunna smälta där den ramlar ner.
Det kommer inte hända. Vi vill det inte heller.
Ursäkta mitt utbrott. Blir bara trött på slöförakt ibland.
Mvh Findus
Edit: film som kan visar här.
YEEEEEEESSSS!
Nu kom snöröjaren till gatan utanför. Kl 03:22 hörde jag dieselmullret och bladet som skrapade. Det gick i kväll med visst besvär att köra över all snön men kring lunch när jag ska iväg igen vet jag att det kommer vara säkrare och enklare färd.
Tack ni som jobbar halv fyra på söndagsmorgon med att ordna allt detta.
K
Kakelugnen566
Husägare
· Smålands ostkust
· 1 421 inlägg
Kakelugnen566
Husägare
- Smålands ostkust
- 1 421 inlägg
Till och med jag såg det! från tredje perioden och framåt.. jag har inte sett nån ishockey på åratal, men det var spännande och vilken fart på pojkarna! Kul! Hoppas att det går lika bra i finalen! 🤞