galento galento skrev:
Otroligt att taxibolaget kan ha sån personal anställd 😠.
Mest troligt en friåkare. Alltså varken anställd eller knuten till någon växel.

Tokslut Tokslut skrev:
Var det den vinsten som skulle komma lite längre fram? 700kr påslaget alltså
Hänger inte riktigt med men ja, minst 700 kr i ren vinst för en resa på sisådär 3 min.

• Haha
Tokslut
  • Laddar…
Jag har råkat ut för raka motsatsen. När jag gjorde lumpen och gick högvakten så var vi in och rullade hatt på Gröna lund en ledig kväll. När vi skulle hem tidigt på morgonen frågade vi en bil som stod utanför hur mycket han skulle ha för att skjutsa oss till I1 i Kungsängen. "500 spänn" fick vi till svar. När vi kom fram till Djurgårdsbron frågade chauffören vart Kungsängen ligger...

• Haha
Dublin och 2 till
  • Laddar…
galento galento skrev:
Nötegårdsgubben Nötegårdsgubben skrev:
Mest troligt en friåkare. Alltså varken anställd eller knuten till någon växel.
Japp, det var förstås en friåkare med obrandad bil o.s.v.

B Bitterhetsakademin skrev:
Många turister får en tråkig upplevelse av Sverige redan vid resan från Arlanda in till Stockholm då de blir uppkörda av oseriösa taxibolag som tar fantasipriser.
Jag vet inte hur det ser ut i resten av landet men i Sthlm är det dock betydligt bättre idag än för 15 år sedan. På alla stora "terminaler" som ARN, centralen, båtarna etc. så har det gjorts ordentliga försök att styra upp kaoset. Förvisso med olika mått av framgång men ändå. Dessutom så infördes ju en regel för några år sedan som innebär att om bilens jämförelsepris (vit-gula klistermärket i rutan) är 500 kr och uppåt så är föraren skyldig att lämna en skriftlig prisuppgift innan påbörjad resa.

Tycka vad man vill om app-taxi men dom har också haft en viss självsanerande effekt på branschen.

Men det är ju fortfarande så att det är fri prissättning och så länge reglerna följs med jämförprisdekalen på båda sidor av bilen OCH inne i bilen så är det fritt fram att sätta vilket pris som helst. Det värsta exemplet jag har sett var en bil som brukade tråla bl.a. utanför Crystal Plaza för 10-15 år sedan. Den bilen hade ett jämförelsepris på straxt över 9000 kr 🤬

• Gilla
kashieda och 2 till
  • Laddar…
B Bästerortarn skrev:
Taxiskojaren började hota och när jag inte backade så backade han istället och "upplyste mig" om att jag var en fitta, att han skulle knulla min mamma etc. Och jag är såååååååååååå nöjd att ha snuvat skojaren på den körningen.
Det är rätt kul att förolämpningarna inte anpassas efter klientelet.
När jag fick nöjet att mottaga samma information, sade jag glatt att min 95åriga mamma säkert skulle uppskatta en sådan uppmärksamhet från en ung vältränad man. Varpå den virile ynglingen genast upprepade samma fras igen -fattar du trögt, eller? -Jag skall knulla din mamma. Hon är en hora! -Nej, sade jag, hon är en pensionerad banktjänsteman!

B Bästerortarn skrev:
Japp, det var förstås en friåkare med obrandad bil o.s.v.
Yeeeessssss för bilar som inte varit utsatta för eldsvåda och Yeeeesss för korkade förolämpningsförsök.

• Haha
  • Gilla
Fotografen och 3 till
  • Laddar…
galento galento skrev:
Taxibranschen i Sverige har genomgått en viss förändring... När jag var liten var en taxichaufför en pålitlig och respekterad befattningshavare i nivå med en lärare, en postanställd eller en polis. Idag ser det tyvärr lite annorlunda ut...

• Gilla
  • Wow
Pappa1986 och 4 till
  • Laddar…
Min farfar var droskchaufför. Ett väldigt respekterat yrke.

• Gilla
kashieda och 2 till
  • Laddar…
galento
Intet Intet skrev:
Varpå den virile ynglingen genast upprepade samma fras igen -fattar du trögt, eller? -Jag skall knulla din mamma. Hon är en hora! -Nej, sade jag, hon är en pensionerad banktjänsteman!
Då skulle jag nog frågat honom om han tillhörde de s.k "lögnaktiga hundarnas religion". Jäkla språkbruk en del personer har .

• Gilla
  • Haha
Tokslut och 1 till
  • Laddar…
Isakare Isakare skrev:
YEEEEEEESSSS! För den här.
Ganska slö och värdelös i grövre gräs.
Av den anledningen köpte jag en Skil för några år sen, Bäst i Test här på BH. Den var bra ett tag, men laddaren gick sönder och sen vissnade batterierna och Skil bytte dessutom batterisystem, så jag kunde inte använda min särbos batterier eller laddare som var 1 år nyare. Skilen åkte i soptunnan.
Vad är då YEEEEESSSSS med denna ?? Jo, den fungerar. Jag satte den i laddaren här om dagen, lampan tändes och slocknade efter några sekunder, är den trasig tänkte jag ?? och provade flera gånger.
Nä, det visade sig att batteriet som laddades innan vintervilan i höstas fortfarande var fullt !!
Inte dåligt för en 12 år gammal pryl tillverkad i Kina.
[bild]
Jag har en likadan (förvarad i dess utmärkta plåtlåda) sedan ett antal år. Den används endast till att formklippa och putsa buxbomen - till detta ett utmärkt hjälpmedel.

Undrar om det inte var Marlene som tipsade om den härinne ...?

galento galento skrev:
Då skulle jag nog frågat honom om han tillhörde de s.k "lögnaktiga hundarnas religion". Jäkla språkbruk en del personer har .
jag menade självklart inte ordagrant.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

K
yonna yonna skrev:
Jag har en likadan (förvarad i dess utmärkta plåtlåda) sedan ett antal år. Den används endast till att formklippa och putsa buxbomen - till detta ett utmärkt hjälpmedel.

Undrar om det inte var Marlene som tipsade om den härinne ...?
Har också en sådan. Med förlängning. Tidig variant av trimmer kan man säga

• Gilla
yonna
  • Laddar…
Isakare Isakare skrev:
YEEEEEEESSSS! För den här.
Ganska slö och värdelös i grövre gräs.
Av den anledningen köpte jag en Skil för några år sen, Bäst i Test här på BH. Den var bra ett tag, men laddaren gick sönder och sen vissnade batterierna och Skil bytte dessutom batterisystem, så jag kunde inte använda min särbos batterier eller laddare som var 1 år nyare. Skilen åkte i soptunnan.
Vad är då YEEEEESSSSS med denna ?? Jo, den fungerar. Jag satte den i laddaren här om dagen, lampan tändes och slocknade efter några sekunder, är den trasig tänkte jag ?? och provade flera gånger.
Nä, det visade sig att batteriet som laddades innan vintervilan i höstas fortfarande var fullt !!
Inte dåligt för en 12 år gammal pryl tillverkad i Kina.
[bild]
Använde en sån för att skörda gräs till våra ponnies, lite för klen för detta så uppgraderade till en typ likadan Ryobi one+ , med den fyller man en påse för en måltid på ca 1 min så det funkar alldeles utmärkt. Tyvärr är inte ätarna betrodda att beta själva, finns ingen gräns på shetlandsponnyn så de får nöja sig med detta eller gå i koppel och beta en stund ibland, för dessa är gräset alltid grönare på andra sidan.

• Gilla
Isakare och 1 till
  • Laddar…
K

Håller med, den funkar inte så bra i tjockt gräs
Nån som minns när de kom? Det måste varit bra längesen. Förr fanns ju bara "manuella" kantklippare med långt skaft, som man fick döont i överarmarna av när man klippte..
Har som sagt inte använt denna på många år men den gick igång direkt 🤷‍♂️

• Gilla
Nötegårdsgubben och 2 till
  • Laddar…
hsd
Yeeeess
Felix klarade det Screenshot_2026-05-25-12-17-53-128_com.android.chrome.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
Isakare och 5 till
  • Laddar…
Då har det första halvseklet klarats av, då...

• Gilla
  • Älska
[SKPG]Zamora och 11 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.