616 läst ·
6 svar
616 läst
6 svar
Yale smart code handle kan inte låsa upp
Har problem med mitt Yale Smart code handle. Det har sedan installationen varit känsligt när man vill låsa, speciellt om man dragit åt fästskruvarna för hårt men det har alltid gått bra att låsa upp. Men för ett par veckor sedan gick det plötsligt inte att låsa upp. Motorn surrar någon sekund innan låset ger en felsignal och ger upp. Så nu kommer jag inte ut i mitt uterum. Tips på hur jag kan lösa detta?
//Daniel
//Daniel
läste någon liknande tråd nyligen där problemet var att låskolven kärvade mot låsbläcket. Det gav en felkod med random blinkande lampor på siffrorna på låset när han försökte låsa/låsa upp. Kan det vara för tajt för låskolven?
Tack. Högst sannolikt är det något som kärvar, ja. Som jag skrev i mitt första inlägg strulade det redan från början om jag drog åt skruvarna aningen för hårt. Så det är uppenbarligen extremt känsligt. Frågan är bara nu hur jag får upp det/bort det när det fastnat i låst läge. Inte jättesugen på att borra i det…Davidbagare skrev:
https://www.byggahus.se/forum/threa...r-inte-upp-trots-ratt-kod.566992/post-6493033
Här är tråden jag läste
Här är tråden jag läste
Löste det sig för dig?D DABBR skrev:
Helt sjukt, jag jinxade nog min egen yale doorman när jag började läsa trådar här om det. Nu har min gått i baklås med! Låter precis som den ska, men det går inte att öppna dörren. Låskolven är kvar i låst läge. Funkat felfritt i fem år snart..
Aj då!Davidbagare skrev:
Nej, jag har inte kommit vidare med mitt problem. Jag hoppas att det löser sig när det blir lite varmare. Mitt har ju också funkat ett par år eller så, även om det varit på gränsen att det gått att låsa ibland och problemet kom ungefär när det blev kallt denna vinter. Så med lite tur är toleranserna i dörren på min sida om någon månad.
Hoppas att det löser sig för dig.
//Daniel
Klicka här för att svara