Vad tror ni går det att montera ett yale code handle på denna altandörr?

Om ja, är det hyfsat enkelt för en novis?

Om nej, vilka andra alternativ har jag om jag vill byta och kunna låsa/låsa upp både från insidan och utsidan?

• Vitmålad altandörr med metallhandtag, delvis öppnad, visar närbild av dörrkarmen. Fråga om Yale Code Handle-installation.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Altandörr med glas och svart dörrhandtag fotograferad utifrån, diskussion om att montera ett Yale Code Handle för låsning från in- och utsida.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Det går att montera ett yale code handle på insidan av den dörren.
Du behöver kapa fyrkantspinnen i rätt längd.

1 123abc skrev:
Det går att montera ett yale code handle på insidan av den dörren.
Du behöver kapa fyrkantspinnen i rätt längd.
Tack för informationen!
Är det bara att köpa ett Yale code handle och kapa fyrkantspinnen då? Tror du en ohändig klarar det själv? Behövs det köpas till något mer tror du? Om jag vill kunna öppna även från utsidan vad behövs, uppkopplat lås kanske (Yale smart code handle) och en sådan key pad?

Kan jag ha mekaniskt handtag på utisdan? Vilka passar till fyrkantspinnen som går från insidan då?

Redigerat:
N Novishusaren skrev:
Tack för informationen!
Är det bara att köpa ett Yale code handle och kapa fyrkantspinnen då? Tror du en ohändig klarar det själv? Behövs det köpas till något mer tror du? Om jag vill kunna öppna även från utsidan vad behövs, uppkopplat lås kanske (Yale smart code handle) och en sådan key pad?

Kan jag ha mekaniskt handtag på utisdan? Vilka passar till fyrkantspinnen som går från insidan då?
Om du vill öppna på annat sätt än handtaget på insidan så är det Yale Smart Code Handle samt ConnectX som möjliggör funktion samt en knappsats om så önskas.
Du behöver inte byta handtag på utsidan och det nya handtagets 8mm fyrkantspinne kan du kapa i samma längd som det befintliga handtaget på insidan.
Det ser ut som ett högersvängt handtag i bild.

1 123abc skrev:
Om du vill öppna på annat sätt än handtaget på insidan så är det Yale Smart Code Handle samt ConnectX som möjliggör funktion samt en knappsats om så önskas.
Du behöver inte byta handtag på utsidan och det nya handtagets 8mm fyrkantspinne kan du kapa i samma längd som det befintliga handtaget på insidan.
Det ser ut som ett högersvängt handtag i bild.
Grymt tack för hjälpen. Om jag vill uppdatera/byta ut även handtaget på utsidan till ett nyare och matcha någorlunda utseende på yale smart code handle på insidan, har du förslag på handtag till utsidan?

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.