Vad tror ni går det att montera ett yale code handle på denna altandörr?
Om ja, är det hyfsat enkelt för en novis?
Om nej, vilka andra alternativ har jag om jag vill byta och kunna låsa/låsa upp både från insidan och utsidan?
Om ja, är det hyfsat enkelt för en novis?
Om nej, vilka andra alternativ har jag om jag vill byta och kunna låsa/låsa upp både från insidan och utsidan?
Tack för informationen!1 123abc skrev:
Är det bara att köpa ett Yale code handle och kapa fyrkantspinnen då? Tror du en ohändig klarar det själv? Behövs det köpas till något mer tror du? Om jag vill kunna öppna även från utsidan vad behövs, uppkopplat lås kanske (Yale smart code handle) och en sådan key pad?
Kan jag ha mekaniskt handtag på utisdan? Vilka passar till fyrkantspinnen som går från insidan då?
Redigerat:
Om du vill öppna på annat sätt än handtaget på insidan så är det Yale Smart Code Handle samt ConnectX som möjliggör funktion samt en knappsats om så önskas.N Novishusaren skrev:Tack för informationen!
Är det bara att köpa ett Yale code handle och kapa fyrkantspinnen då? Tror du en ohändig klarar det själv? Behövs det köpas till något mer tror du? Om jag vill kunna öppna även från utsidan vad behövs, uppkopplat lås kanske (Yale smart code handle) och en sådan key pad?
Kan jag ha mekaniskt handtag på utisdan? Vilka passar till fyrkantspinnen som går från insidan då?
Du behöver inte byta handtag på utsidan och det nya handtagets 8mm fyrkantspinne kan du kapa i samma längd som det befintliga handtaget på insidan.
Det ser ut som ett högersvängt handtag i bild.
Grymt tack för hjälpen. Om jag vill uppdatera/byta ut även handtaget på utsidan till ett nyare och matcha någorlunda utseende på yale smart code handle på insidan, har du förslag på handtag till utsidan?1 123abc skrev:Om du vill öppna på annat sätt än handtaget på insidan så är det Yale Smart Code Handle samt ConnectX som möjliggör funktion samt en knappsats om så önskas.
Du behöver inte byta handtag på utsidan och det nya handtagets 8mm fyrkantspinne kan du kapa i samma längd som det befintliga handtaget på insidan.
Det ser ut som ett högersvängt handtag i bild.
Klicka här för att svara