Tjena. Jag köpte mig ett Yale Dorrman Classic och har oerhört svårt att få det och fungera. Jag monterade låset med det medföljande låsblecket 1487-2. Det passade finfint i uttaget för det gamla blecket i karmen.
Problemet jag har är att det är svårt att öppna dörren, jag måste i det närmaste tackla upp den nu ca 1 månad efter installation. Jag har märkt ut spåren för både fallkolven och förreglingskolven.
Jag får inte riktigt ihop det i huvudet hur detta är tänkt att passa. Fallkolven tar i botten och förreglingskolven tar i toppen. (De blåa linjerna representerar spåren från kolvarna.)
Det tycks kärva då fallkolven fastnar i slutblecket, och jag tvingas forcera upp dörren.
Hur åtgärdar jag detta? Är det bara fila upp?
Även ser jag att fallkolven tycks ha tagit en hel del stryk av detta. Borde jag reklamera?
Jättetacksam för svar.
Problemet jag har är att det är svårt att öppna dörren, jag måste i det närmaste tackla upp den nu ca 1 månad efter installation. Jag har märkt ut spåren för både fallkolven och förreglingskolven.
Jag får inte riktigt ihop det i huvudet hur detta är tänkt att passa. Fallkolven tar i botten och förreglingskolven tar i toppen. (De blåa linjerna representerar spåren från kolvarna.)
Det tycks kärva då fallkolven fastnar i slutblecket, och jag tvingas forcera upp dörren.
Hur åtgärdar jag detta? Är det bara fila upp?
Även ser jag att fallkolven tycks ha tagit en hel del stryk av detta. Borde jag reklamera?
Jättetacksam för svar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Produkter som diskuteras: "Slutbleck"
Slutbleck
Slutbleck är viktiga komponenter i dörrsystem, som fungerar som motpart till dörrlåset och bidrar till att förbättra dörrens säkerhet och stabilitet. De finns i en mängd olika stilar och storlekar för att passa olika typer av dörrar och
Läs mer
Bästa svaret
Det ser ut som om slutblecket sitter lite högt, hur långt är det från centrum av den övre fästskruven i låshusets stolpe till ovankant slutbleck?
Innan jag flyttar eller modifierar ett slutbleck så kontrollerar jag hur dörrbladet sitter i en karm då det kanske är tillräckligt att knäcka ett gångjärn som hängt sig eller höja dörrbladet lite.
Innan jag flyttar eller modifierar ett slutbleck så kontrollerar jag hur dörrbladet sitter i en karm då det kanske är tillräckligt att knäcka ett gångjärn som hängt sig eller höja dörrbladet lite.
Logga in
Skapa konto
*Uppdatering*
Jag löste problemet.
Reglerkolven ska gå fritt på den plana ytan enligt instruktionen. Så jag kapade bort 5mm i underkant på slutblecket, och mu funkar allt som det ska.
Jag kommer lägga igen spalten i överkant med trälim & sågspån som jag sedan målar över.
Jag löste problemet.
Reglerkolven ska gå fritt på den plana ytan enligt instruktionen. Så jag kapade bort 5mm i underkant på slutblecket, och mu funkar allt som det ska.
Jag kommer lägga igen spalten i överkant med trälim & sågspån som jag sedan målar över.
Logga in
Skapa konto
Tack för svar. Jag hann precis kapa slutblecket och ladda upp en uppdatering innan jag såg ditt inlägg 🙂1 123abc skrev:Det ser ut som om slutblecket sitter lite högt, hur långt är det från centrum av den övre fästskruven i låshusets stolpe till ovankant slutbleck?
[bild]
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden