Hej,

Jag har en altandörr i form av Traryd Optimal fönsterdörr par helglas i aluminium. Denna har nyckellås på insidan på ena dörren och endast handtag på andra dörren där de låser i varandra med ”i kroking” av varandra när man vrider upp handtaget (vet inte vad denna typ av låsning heter).

Då altandörren saknar nyckellås på utsidan och vi planerar att sätta in Yale doorman i resten av husets ytterdörrar och använder altandörren frekvent för in och utgång hade det underlättat mycket med en Yale doorman på denna också. Men efter att ha försökt läsa på om det så blir jag inte klok på om det fungerar med Yale på denna typ av dörr eller inte. Varesig med altandörrslåset + externt kodlås eller vanlig Yale Doorman.

Är det någon som vet om det fungerar med någon form av Yale Doorman på denna typ av altandörr?

Länk till dörren i fråga: https://www.bygggrossen.se/product....I6AmQCm4QGV21-fiIZqdFC7lvjTCiPVjQy6nG5qWdYfFY

Tack på förhand!

Yale doorman passar inte till fallkolvsspanjoletten som sitter i den dörren.
Yale Smart Code Handle är låsbar i samtliga 90grader och bör fungera även om jag är lite tveksam till det handtaget till fallkolvsspanjoletter använd ett rakt handtag).
Med Yale ConnectX så kan du ansluta upp till fyra uppkopplade Yale produkter till samma Connect och du kan styra i samma app.

Redigerat:
Dessutom kan man styra via flera connect i samma app. Bra man vill styra fler än fyra lås.

1 123abc skrev:
Yale doorman passar inte till fallkolvsspanjoletten som sitter i den dörren.
Yale Smart Code Handle är låsbar i samtliga 90grader och bör fungera även om jag är lite tveksam till det handtaget till fallkolvsspanjoletter använd ett rakt handtag).
Med Yale ConnectX så kan du ansluta upp till fyra uppkopplade Yale produkter till samma Connect och du kan styra i samma app.
Tack för svaret!

Så en rak Yale code handle borde fungera med den fallkolvsspanjoletten som sitter i denna dörr?

T Twisted skrev:
Tack för svaret!

Så en rak Yale code handle borde fungera med den fallkolvsspanjoletten som sitter i denna dörr?
Det är inte optimalt och du låser endast handtaget och det blir en lite udda lösning men det är enda sättet om du vill ha in det bland dina Yale produkter, en tidigare variant av code handle window brast lätt i greppet och endast tiden kan utvisa om den nya åtgärdat problemet.
Utbudet är begränsat till fönsterdörrar men det finns några alternativa lösningar t.ex secuyou och vision home som även har en modell anpassad för fallkolvsspanjoletter.
https://industrilas.com/sv-se/produkter/nya-produkter/vision-home-connected-fallkolv-hoeger

Redigerat:
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.