Hej, funderar över vad som kan vara fel.

Dörren fungerar och låser sig på utsidan. Men går varken att låsa manuellt eller automatiskt från insidan. Den ger felmeddelande då den stängs med handtaget inifrån.

Kan det vara nåt med hantaget? Den rnda stång som funkar på knsidan är stången som är 10 cm.

Eller har jag klippt av låsplattan/stången för kort?

en annan reflektoln är att

Den inre modulen är lite spänd i nederkant. Där batterierna sitter glappar den någon mm från dörren men den är väldigt tajt nedtill. Detta visar sig först då den är helt färdigmonterad. Märks inte då jag sätter i skruvar till lås och handtag.

Det bästa sättet att testa om vredmedbringaren är för kort eller inte är att öppna dörren på vid gavel och sedan trycka in förreglingskolven och låsa.
När det låset är låst så testar du nödöppningsfunktionen.
Det finns beskrivet i manualen hur du testar nödöppningsfunktionen då den ska testas vid installation.
Att den inte enheten inte ligger slät mod dörren beror på att skruvarna dragits för hårt (dålig konstruktion) så fastplattan blir skev men det går att rikta fästplattan om du stör dig på det.

1 123abc skrev:
Det bästa sättet att testa om vredmedbringaren är för kort eller inte är att öppna dörren på vid gavel och sedan trycka in förreglingskolven och låsa.
När det låset är låst så testar du nödöppningsfunktionen.
Det finns beskrivet i manualen hur du testar nödöppningsfunktionen då den ska testas vid installation.
Att den inte enheten inte ligger slät mod dörren beror på att skruvarna dragits för hårt (dålig konstruktion) så fastplattan blir skev men det går att rikta fästplattan om du stör dig
Jag har fått låset att fungera. Låsmedbringaren hade jag kapat för kort. Det fanns ingen att köpa separat på Bauhaus (se upp!) men en hjälpsam personal hittade en liggandes hos dem som jag fick gratis.

• Gilla
Festlund och 1 till
  • Laddar…
Backa1973 Backa1973 skrev:
Jag har fått låset att fungera. Låsmedbringaren hade jag kapat för kort. Det fanns ingen att köpa separat på Bauhaus (se upp!) men en hjälpsam personal hittade en liggandes hos dem som jag fick gratis.
Bra att det löst sig, det brukar ligga en extra medbringare i förpackningen.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.