425 läst ·
3 svar
425 läst
3 svar
Yale doorman classic kan ej låsa inifrån
Hej, funderar över vad som kan vara fel.
Dörren fungerar och låser sig på utsidan. Men går varken att låsa manuellt eller automatiskt från insidan. Den ger felmeddelande då den stängs med handtaget inifrån.
Kan det vara nåt med hantaget? Den rnda stång som funkar på knsidan är stången som är 10 cm.
Eller har jag klippt av låsplattan/stången för kort?
en annan reflektoln är att
Den inre modulen är lite spänd i nederkant. Där batterierna sitter glappar den någon mm från dörren men den är väldigt tajt nedtill. Detta visar sig först då den är helt färdigmonterad. Märks inte då jag sätter i skruvar till lås och handtag.
Dörren fungerar och låser sig på utsidan. Men går varken att låsa manuellt eller automatiskt från insidan. Den ger felmeddelande då den stängs med handtaget inifrån.
Kan det vara nåt med hantaget? Den rnda stång som funkar på knsidan är stången som är 10 cm.
Eller har jag klippt av låsplattan/stången för kort?
en annan reflektoln är att
Den inre modulen är lite spänd i nederkant. Där batterierna sitter glappar den någon mm från dörren men den är väldigt tajt nedtill. Detta visar sig först då den är helt färdigmonterad. Märks inte då jag sätter i skruvar till lås och handtag.
Det bästa sättet att testa om vredmedbringaren är för kort eller inte är att öppna dörren på vid gavel och sedan trycka in förreglingskolven och låsa.
När det låset är låst så testar du nödöppningsfunktionen.
Det finns beskrivet i manualen hur du testar nödöppningsfunktionen då den ska testas vid installation.
Att den inte enheten inte ligger slät mod dörren beror på att skruvarna dragits för hårt (dålig konstruktion) så fastplattan blir skev men det går att rikta fästplattan om du stör dig på det.
Det finns beskrivet i manualen hur du testar nödöppningsfunktionen då den ska testas vid installation.
Att den inte enheten inte ligger slät mod dörren beror på att skruvarna dragits för hårt (dålig konstruktion) så fastplattan blir skev men det går att rikta fästplattan om du stör dig på det.
Jag har fått låset att fungera. Låsmedbringaren hade jag kapat för kort. Det fanns ingen att köpa separat på Bauhaus (se upp!) men en hjälpsam personal hittade en liggandes hos dem som jag fick gratis.1 123abc skrev:Det bästa sättet att testa om vredmedbringaren är för kort eller inte är att öppna dörren på vid gavel och sedan trycka in förreglingskolven och låsa.
Att den inte enheten inte ligger slät mod dörren beror på att skruvarna dragits för hårt (dålig konstruktion) så fastplattan blir skev men det går att rikta fästplattan om du stör dig
Klicka här för att svara
Liknande trådar
-
Yale Doorman Classic, öppna inifrån utan att vrida på låset
Fönster & Dörrar -
Yale doorman classic startar inte upp
Villalarm & Hemautomation -
Yale doorman classic surrande ljud vid start
Socialt & Projekt -
Yale doorman Classic i förrådsdörr
Fönster & Dörrar -
Yale Doorman Classic - låser ej vid kyla, men ej fel i dörrmiljö