7 617 läst ·
21 svar
8k läst
21 svar
X-mart installation?
X-mart fläkten har ingen inbyggd allpolig brytare. Så mao. behövs en separat allpolig brytare om allt ska vara enl. reglerna.
Till Pax fläktarna finns det däremot som tillbehör men det är ju en annan sak.
//Janne
Till Pax fläktarna finns det däremot som tillbehör men det är ju en annan sak.
//Janne
Har en X-mart badrumsfläkt i huset jag just flyttat till. Tycker den drar så dåligt. Det sitter en plastskiva som täcker hela "utblåshålet" (mot gallret i ytterväggen), ska det vara så?? Känns som om det hindrar hela luftflödet eller är det för att det inte ska dra Kallifatides rakt in på vintern? Någon som vet?
Produkter som diskuteras: "badrumsfläkt"
Badrumsfläktar
Bra ventilation behövs i badrum och våtrum för att slippa fuktskador, mögel och kallras. Badrumsfläktar drar effektivt ut den fuktiga och förbrukade luften ur ditt hem och håller husets våtutrymmen friska och fräscha.
Läs mer
Medlem
· kronoberg
· 1 528 inlägg
Låter som ett kallrasskydd. dock så bör de öppna sig när fläkten snurrar.
MultiMan
Medlem
· Västernorrland
· 6 839 inlägg
MultiMan
Medlem
- Västernorrland
- 6 839 inlägg
Ser inte särskilt rent ut. Rekommenderar en flaskborste.
Gällande kablarna, vad är det för svarta kablar som hänger ner? Det som lossnat verkar bara ha varit tvinnade utan klämma eller isolering. Troligen är det väl några av styrtrådarna, men du får leta schema över fläkten så du vet vilka kablar som gör vad och gör riktiga, isolerade kopplingar.
Det ser ut som att du har strömmen på så var försiktig!
Gällande kablarna, vad är det för svarta kablar som hänger ner? Det som lossnat verkar bara ha varit tvinnade utan klämma eller isolering. Troligen är det väl några av styrtrådarna, men du får leta schema över fläkten så du vet vilka kablar som gör vad och gör riktiga, isolerade kopplingar.
Det ser ut som att du har strömmen på så var försiktig!
Tyvärr inte så lätt att hitta ett schema på själva insidan av fläkten. De svarta trådarna går till fronten på fläkten som annars sitter fast. Se bild.MultiMan skrev:
Ser inte särskilt rent ut. Rekommenderar en flaskborste.
Gällande kablarna, vad är det för svarta kablar som hänger ner? Det som lossnat verkar bara ha varit tvinnade utan klämma eller isolering. Troligen är det väl några av styrtrådarna, men du får leta schema över fläkten så du vet vilka kablar som gör vad och gör riktiga, isolerade kopplingar.
Det ser ut som att du har strömmen på så var försiktig!
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden

