Vad har de här workoholic vännerna för nationalitet? De verkar jobba billigt iaf, lite mat och öl för så mycket slit.
 
Det kanske helt enkelt är riktiga vänner, såna som ställer upp när man behöver hjälp. Och inte vill ha fullt betalt för det heller. Då kan det helt enkelt vara vanliga svenskar. ;)
 
  • Gilla
Joak
  • Laddar…
Sambon är från Övertorneå, men har släkt i Aavasaksa. Å de é ju inte Sverige. Sen är det nån invandrad Norrlänning, resten är f.d. danskar. Dvs skåningar:D
 
raveper skrev:
Vad har de här workoholic vännerna för nationalitet? De verkar jobba billigt iaf, lite mat och öl för så mycket slit.
Jag har också flera gånger engagerat riktiga vänner från "stan" bla på events som:
- Skogshuggning inkl bränning av allt ris på hygget (nära huset därav uppstädningen)
- Uppeldning av ca 200m3 gammalt hö
- Dikesgrävning
- Allmän röjning och brytning
- Vedklyvning
- etc, etc..

Så med bra vänner och god mat osv löser man sådant här galant och det är dessutom trevligt! :)
 
  • Gilla
Krilleman och 1 till
  • Laddar…
Det blir en ved/pellets panna. Blir en egen tråd.
Blir det en Fröling eller ETA? :beer:
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.