Jag skulle behöva en WiFi-repeater/brygga för att koppla in en produkt med nätverkskabel som ska vara i andra delen av huset från min router. Känns meckigt att dra en kabel genom hela huset och sen till en annan våning. Har redan en Asus rp-ax56 som repeater och tycker den funkar jättebra för att få WiFi i hela huset, men som jag förstår det går det inte att koppla en nätverkskabel från den till en enhet.

Vad skulle ni rekommendera? Behöver inte vara supersnabbt nät utan bara pålitlig. Asus andra produkter, som har den funktionaliteten, har fått ganska kassa recensioner.

Om din Extender/repeater fungerar bra skulle jag dra en kabel från LAN porten på RP-AX56.
Med tanke på hur du beskriver situationen tror jag inte du använder den (varken som LAN port eller för att konfigurera Extendern som AccessPunkt).

R RoAd skrev:
Varför inte köra över elkablarna?

[länk]
Jag har liknande, fungerar utmärkt. Tipsade brorsan, även han blev supernöjd.

Jag förstår inte varför detta inte är en större produkt.

blackarrow blackarrow skrev:
Det finns ingen manual RP-AX56, bara en Quick start guide.
Vid LAN-portsbeskrivningen står det att där kan en doktor anslutas med kabel.

[bild]

[länk]
ahh det där med att ansluta en dator till LAN-porten missade jag när jag kollade instruktionsboken igår. Såg bara att det stod att man kunde koppla en nätverkskabel mellan router och repeater. På andra produkter från Asus har jag sett att det står att man kan koppla in produkter som inte har inbyggt WiFi för att ge dem tillgång till nätverket. För AX56 har jag inte sett att det står någonstans. Får väl helt enkelt ta och testa och se om det funkar.
Tack!

• Gilla
blackarrow
  • Laddar…
@blackarrow
Nu har jag testat och det funkade alldeles utmärkt! Hittade även en lång nätverkskabel här hemma som räcker hela vägen och ett smidigt sätt att dra den. Så du besparade mig kostnaden av att köpa en ny produkt, stort tack för det!

• Gilla
blackarrow
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.