Byggahus.se
Hej vet att det skrivits en eller annan tråd om detta men provar igen med mitt specifika problem.
Min hydrofor tappade all luft för några månader sen. Tog hem en röris som konstaterade att det läckte i toppen där det sitter en liten mutter. Han tömde hydroforen genom att stänga av pumpen, skruva loss muttern och öppna en kran i botten på hydroforen. Det gick inte att tömma via en kran då det inte fanns något tryck alls och utan att öppna muttern hade vi fått vänta i flera timmar på att hydroforen skulle tömmas på 110 liter som jag tror den är på. När den var tom tätade han muttern och allt var sen frid o fröjd. Om jag minns rätt några veckor men sen var problemet tillbaks. Tog då dit en annan röris som tätade igen och det fungerade ett tag. Tredje gången det hände tog jag dit ytterligare en röris som bytte micronizern och då fungerade det bara en dag! Fick rådet av honom att skruva på micronizern vilket jag gjorde igår. Såklart efter att först ha tömt hydroforen och säkerställt att muttern var tät. Höll en natt o en dusch! Nu är min fråga, micronizern av typ Waterite Micronizer hur fungerar den egentligen? På min sitter en liten röd gummihatt på den övre pipen. Ska den bort är det ett reservmembran som rörisen glömt ta bort? Är det genom den pipen luften ska in? Känner mig helt galet okunnig nu när jag sovit på saken. Se bild på micronizern. Den där "hatten" är det en sån som sitter under pipen?
//Brittis

• Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder