3 873 läst ·
18 svar
4k läst
18 svar
VVS-prylar -olika fabrikat & återförsäljares utbut VS varandra
Sida 1 av 2
Hej allihopa!
Tänker på tråden Garo vs M-line vs Rutab vs Aeg vs Hager (sök så hittas den)
...om el-prylar.
Hur är det med VVS-prylar?
Finns det något / några som är bättre / sämre jämfört med andra?
-Vilka? -på vilket sätt?
Tänker på tråden Garo vs M-line vs Rutab vs Aeg vs Hager (sök så hittas den)
...om el-prylar.
Hur är det med VVS-prylar?
Finns det något / några som är bättre / sämre jämfört med andra?
-Vilka? -på vilket sätt?
Tror inte du kommer få något bra svar i stort generellt, det handlar om hela VVS biten, kan du inte specifisera vad du vill ha en åsikt om så får du nog inget vetting svar, alla gillar olika.
Som att be om vilket bilmärke svenska folket gillar, på tio olika svarande får du olika svar...
Jag gillar mattsons kvalite och "tyngd" i blandarna, men någon annan gillar Oras, jag gillar VA-kopplingar men nästa gillar Conex... Vad vill du få ut av frågan?!
Som att be om vilket bilmärke svenska folket gillar, på tio olika svarande får du olika svar...
Jag gillar mattsons kvalite och "tyngd" i blandarna, men någon annan gillar Oras, jag gillar VA-kopplingar men nästa gillar Conex... Vad vill du få ut av frågan?!
Hmmm...
Min fråga är tydligen lite luddig.
Jag tänkte att de som vet kan tipsa om vilka fabrikat som är bra och varna för de som är dåliga.
"Jag gillar mattsons kvalite och "tyngd" i blandarna, men någon annan gillar Oras, jag gillar VA-kopplingar men nästa gillar Conex"
-Ja, något i den stilen hade jag tänkt....
Jag kan inte direkt att jag vill veta vilka blandare som är bra / dåliga.
Jag vill veta det, men också vilka rör, kopplingar, pumpar, mm som är bra / dåliga .
Jaja, tråden är bara 1 dygn gammal så det fylls väl på med omdömen vartefter antar jag...
Ni som vet något -skriv!
-Alla tips om bra / dåligt är välkomna!
Min fråga är tydligen lite luddig.
Jag tänkte att de som vet kan tipsa om vilka fabrikat som är bra och varna för de som är dåliga.
"Jag gillar mattsons kvalite och "tyngd" i blandarna, men någon annan gillar Oras, jag gillar VA-kopplingar men nästa gillar Conex"
-Ja, något i den stilen hade jag tänkt....
Jag kan inte direkt att jag vill veta vilka blandare som är bra / dåliga.
Jag vill veta det, men också vilka rör, kopplingar, pumpar, mm som är bra / dåliga .
Jaja, tråden är bara 1 dygn gammal så det fylls väl på med omdömen vartefter antar jag...
Ni som vet något -skriv!
-Alla tips om bra / dåligt är välkomna!
Det är möjligen en väg att koncentrera sig på att få besked om vad för saker som folk tycker är skit. Ja dålig kvalitet alltså. 
Och märker man någon slags konsensus är det kanske saker man bör passa sig för...
Ikea's och Biltemas blandare är väl rätt kära hatobjekt bland VVS-yrkesmännen ...
Och märker man någon slags konsensus är det kanske saker man bör passa sig för...
Ikea's och Biltemas blandare är väl rätt kära hatobjekt bland VVS-yrkesmännen ...
Personligen tycker jag väldigt mycket om Vårgårda Armatur (numera benämt Gustavsberg). Deras blandare är kvalitets mässigt bland det bästa, men priser som är rena rea jämfört med exempelvis Fmm. Och jag har kollat , de tillverkar alla sina blandare i Sverige.
Det blir mitt bidrag till denna tråd.
Det blir mitt bidrag till denna tråd.