10 047 läst ·
53 svar
10k läst
53 svar
Volvo 850 utelåst
Finns en riktigt fin 850 här som ska slängas, behöver bytas motor alternativt byta kolvringar. Detta är ett standarfel på 850 och det ska man vara medveten om när man köper en sån att det kan komma med tiden, kolvringarna blir slappa med åren. Själv har jag annat att göra än att ligga under en bil.Andreas_H skrev:
Ska du sätta glashammren på utsidan?!Andreas_H skrev:
Finns en grej som man har på nyckelknippan om du ska ha sönder en ruta. Sitter ett slagstift i den och trycker man den mot något så "tjoff" ha haAndreas_H skrev:
Räddningstjänsten i USA har sådana för att kunna få ut folk ur bilar under vatten snabbt
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Man skulle kunna ha hammaren fastspänd bakom tröskeln. Jag har inte heller lust att laga bruksbilar, men jag har fått påbud från högre ort att det inte är tillrådigt att skjutsa småbarn i Amazon, så jag får nog krypa till korset..
Du har säkert koll på att detta är problemet med din bil, men jag vill ändå inflika att jag trodde jag hade samma problem med min 855:a.xdigger skrev:
Det luktade dåligt injusterad oljebrännare om den, men det visade sig bero på igensatt vevhusventilation.
Även det ett standardfel tydligen.
Oljefällan är också ett beykymmer på dessa bilar. Jag råder dig Andreas_H, köp ingen 850 om du inte vill riskera att skruva. Dels är oljefällan ett problem som kan komma samt att kolvringarna blir slappa med tiden, dessa två är standardfel på 850, varav det ena kostar mer än det smakar. Ska du köpa en begagnad 850 ge inte mer än några tusenlappar för den, den är inte värd mer pga att dom har dessa bekymmer med motorerna.
Andreas_H skrev:
Du får gå upp i årsmodell till en B20 240 då, det är väl så nytt man kan ha när det gäller Volvo.
Medlem
· kronoberg
· 1 528 inlägg
Jösses.. Har själv en 850 och har fått bryta mig in i den en gång. Har V70 handtag och bara fjärrlås. Fick ta mig in genom bagaget när bilen stod och larmade på en parkering i stan. Hur jag fick i gång bilen sedan i skarpt larm berättar jag dock inte.
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden