D09
Har en volvo 850 till förfogande som byggbil.. Funkar fint då den har drag och är rymlig. Dock går den nog inte igenom besiktningen i slutet på månaden då den är ganska... Risig..

Nu till det lustiga ;)

Den har inga nyckellås i dörrarna.

Och dessa har gått i lås nu och det hjälper ju inte att jag har nycklarna i handen ha ha

Dosan till centrallåset fungerar inte, kanske dåligt batteri..

Hur öppnar jag bilen utan att ha sönder den?

Nej, den är inte stulen ha ha
 
ullberg
Lite dåligt ämne att ha liggandes men vi kan ju alltid låta moderatorerna ta bort detta när vi är klara...

Prova med nya batterier?


Jag har gjort samma övning på en S40 fas 1, men jag vet inte riktigt om det ser likadant ut, har du en pigg som sticker upp i dörren även i låst läge (så var det på min S40) eller är det bara i öppet läge piggen sticker upp?

/U
 
Ha alltid rutan nedvevad. Problem solved.
 
  • Gilla
D09 och 1 till
  • Laddar…
D09
He he jo, ser olämpligheten i tråden ;)
Helt ok att radera alt att tips kommer via pm :)

Stack ut o kolla.. Kallt ute ju ;)

En pigg som är nere när den är låst

ImageUploadedByByggahus.se1382120219.100371.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
D09
OT så är det en startspärr också som man trycker in en separat plastnyckel i innan man kan starta... Många gånger man trott att batteriet är dött ;)
Men den spärren är det inget fel på ;)
 
D09 skrev:
He he jo, ser olämpligheten i tråden ;)
Helt ok att radera alt att tips kommer via pm :)

Stack ut o kolla.. Kallt ute ju ;)

En pigg som är nere när den är låst

[bild]
Du skriver att det inte finns dörrlås, är det hål rakt in eller är dom igenlagda?
 
D09
Helt täckta. Finns inget nyckelhål eller något kvar alls..
 
ullberg
Jaha, då gick inte den metoden jag körde...

Men ärligt, är planen bara att den ska hålla månaden ut? I så fall kanske det är ok att åka med någon liten ruta utbytt mot byggplast? Om så är väl hammaren (hellre fjädrande körnare) din vän...

/U
 
Låssmeden som öppnade vår Volvo 460 gjorde på följande sätt: dra/bända ut förardörrens övre-högra hörn med bl.a. luftkudde. Sedan stack han in en ståltråd och drog i öppningshandtaget.
 
  • Gilla
D09
  • Laddar…
D09 skrev:
Helt täckta. Finns inget nyckelhål eller något kvar alls..
Tog bort då TS kopierat texten och ingen annan behöver se...
 
Redigerat:
finns det inte ett dolt nyckelhål som det gör på många andra bilar? Alla bilar jag har haft detta årtusende har haft detta
 
D09
ullberg skrev:
Jaha, då gick inte den metoden jag körde...

Men ärligt, är planen bara att den ska hålla månaden ut? I så fall kanske det är ok att åka med någon liten ruta utbytt mot byggplast? Om så är väl hammaren (hellre fjädrande körnare) din vän...

/U
Den går fint men har rostiga skärmar ( har dock tänkt fixa dessa ) samt så lyser abs lampa o lite krafs..

Bilen ska till en verkstadsgubbe nästa vecka för att säga om det är värt att laga den. Den kostade bara nån tusing.
Jag är dock inställd på att den ska snyggas till då jag gillar den skarpt :)

Men på måndag ska jag hämta ytterligare gafflar på jobbet och behöver utrymmet bak :)
 
D09
Nimajneb skrev:
finns det inte ett dolt nyckelhål som det gör på många andra bilar? Alla bilar jag har haft detta årtusende har haft detta
Har provat o pilla på plastbitarna på handtaget men får uppfattningen om att låset är bort :/

Kan ju givetvis ha fel, ska testa en gång till med mejsel.

På bagageluckan är låset urkopplat / trasigt och går bara runt. Senast bagageluckan låste sig så fick jag klättra bak och pilla upp det
 
D09
"Citat raderat"

Ha ha har screenfotat ditt inlägg så det kan tas bort ;)

Edit: fan, och detta 😆
 
Redigerat:
D09 skrev:
Ha ha har screenfotat ditt inlägg så det kan tas bort ;)

Edit: fan, och detta 😆
Jag raderade texten, du bör göra detsamma.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.