Har en volvo 850 till förfogande som byggbil.. Funkar fint då den har drag och är rymlig. Dock går den nog inte igenom besiktningen i slutet på månaden då den är ganska... Risig..
Nu till det lustiga
Den har inga nyckellås i dörrarna.
Och dessa har gått i lås nu och det hjälper ju inte att jag har nycklarna i handen ha ha
Dosan till centrallåset fungerar inte, kanske dåligt batteri..
Hur öppnar jag bilen utan att ha sönder den?
Nej, den är inte stulen ha ha
Nu till det lustiga
Den har inga nyckellås i dörrarna.
Och dessa har gått i lås nu och det hjälper ju inte att jag har nycklarna i handen ha ha
Dosan till centrallåset fungerar inte, kanske dåligt batteri..
Hur öppnar jag bilen utan att ha sönder den?
Nej, den är inte stulen ha ha
ullberg
Verktygstokig
· Stockholm
· 4 026 inlägg
ullberg
Verktygstokig
- Stockholm
- 4 026 inlägg
Lite dåligt ämne att ha liggandes men vi kan ju alltid låta moderatorerna ta bort detta när vi är klara...
Prova med nya batterier?
Jag har gjort samma övning på en S40 fas 1, men jag vet inte riktigt om det ser likadant ut, har du en pigg som sticker upp i dörren även i låst läge (så var det på min S40) eller är det bara i öppet läge piggen sticker upp?
/U
Prova med nya batterier?
Jag har gjort samma övning på en S40 fas 1, men jag vet inte riktigt om det ser likadant ut, har du en pigg som sticker upp i dörren även i låst läge (så var det på min S40) eller är det bara i öppet läge piggen sticker upp?
/U
Medlem
· Nuevo Estockholmo
· 3 529 inlägg
ullberg
Verktygstokig
· Stockholm
· 4 026 inlägg
ullberg
Verktygstokig
- Stockholm
- 4 026 inlägg
Jaha, då gick inte den metoden jag körde...
Men ärligt, är planen bara att den ska hålla månaden ut? I så fall kanske det är ok att åka med någon liten ruta utbytt mot byggplast? Om så är väl hammaren (hellre fjädrande körnare) din vän...
/U
Men ärligt, är planen bara att den ska hålla månaden ut? I så fall kanske det är ok att åka med någon liten ruta utbytt mot byggplast? Om så är väl hammaren (hellre fjädrande körnare) din vän...
/U
Produkter som diskuteras: "körnare"
Dornar & körnare
Dornar och körnare är handverktyg som ofta används inom bygg och hantverk. Dornar är cylindriska verktyg som används för att driva ut spikar, bultar och nitar, eller för att göra hål i material som trä, läder eller metall. Körnare
Läs mer
Medlem
· Nuevo Estockholmo
· 3 529 inlägg
Den går fint men har rostiga skärmar ( har dock tänkt fixa dessa ) samt så lyser abs lampa o lite krafs..ullberg skrev:
Bilen ska till en verkstadsgubbe nästa vecka för att säga om det är värt att laga den. Den kostade bara nån tusing.
Jag är dock inställd på att den ska snyggas till då jag gillar den skarpt
Men på måndag ska jag hämta ytterligare gafflar på jobbet och behöver utrymmet bak
Har provat o pilla på plastbitarna på handtaget men får uppfattningen om att låset är bort :/Nimajneb skrev:
Kan ju givetvis ha fel, ska testa en gång till med mejsel.
På bagageluckan är låset urkopplat / trasigt och går bara runt. Senast bagageluckan låste sig så fick jag klättra bak och pilla upp det
Medlem
· Nuevo Estockholmo
· 3 529 inlägg