Håller på att sätta in ett IKEA kök Abstrakt vitt och skall även ha ett vitt blankt kakel.
Svarta bänkskivor!
Jag vill ha vita fogar till kaklet, men hur står det sig i längden mot missfärgning?
Alla tips och råd är jag tacksam för.
 
Paul-Staffanstorp
Vit fog är absolut ingen höjdare i ett kök då den väldigt snabbt blir missfärgad och ful...

Möjligt att det kan hålla lite bättre om man sprayar på en fogförsegling men jag rekommenderar aldrig folk vit fog i ett kök.

Vissa leverantörer påstår också att deras vita fog har något i sig som gör den mycket porösare än andra fogbruk, vilket också hjälper till att den suger åt sig skiten lättare...
 
Jag har iofs vit fog sedan sju år tillbaka som inte blivit missfärgad.
 
Håller med Paul här. Bara att gå över till en riktigt ljus grå nyans gör underverk vad det gäller fräschör.
 
Paul-Staffanstorp
moix skrev:
Jag har iofs vit fog sedan sju år tillbaka som inte blivit missfärgad.
Lagar du ingen mat i ditt kök då...

Vi har manhattan grå fog sedan förvisso 8år tillbaka men vid spisen ser det rent för jävligt ut och med vit fog kan jag bara föreställa mig hur det sett ut.

Dock är fogförsegling kanske lösningen...
 
Paul-Staffanstorp skrev:
Lagar du ingen mat i ditt kök då...
Jo, varje dag, gärna med tomat i:rolleyes:. Och har ingen försegling.
Kan erkänna att vi städar ibland.
Hade grå fog innan, och brunt kakel, då såg man ju inte skiten lika väl. Kan tänkas att det lätt får sitta kvar lite längre då.
 
Paul-Staffanstorp
moix skrev:
Jo, varje dag, gärna med tomat i:rolleyes:. Och har ingen försegling.
Kan erkänna att vi städar ibland.
Hade grå fog innan, och brunt kakel, då såg man ju inte skiten lika väl. Kan tänkas att det lätt får sitta kvar lite längre då.
Känns ju som en liten antydan och pik till att vi då inte skulle städa men då kan jag upplysa dig om att här städas som aldrig förr då sambon är s.k "lyxhustru" som går hemma hela dagarna och dessutom har städmani, men det hjälper inte i detta fallet.

;)
 
Paul-Staffanstorp skrev:
Känns ju som en liten antydan och pik till att vi då inte skulle städa men då kan jag upplysa dig om att här städas som aldrig förr då sambon är s.k "lyxhustru" som går hemma hela dagarna och dessutom har städmani, men det hjälper inte i detta fallet.

;)
Den kom efter den lilla antydan att jag inte lagar mat :D
Men jag är själv förvånad att fogen hållit så bra. Vi har bytt silikonfog ett par gånger då den blivit grisig, men fogarna har varit lätta att hålla rena.
 
Paul-Staffanstorp
Ha ha...

Men det är skönt att du själv håller med om att det är högst märkligt att det hållt. ;)
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.