1 570 läst ·
8 svar
2k läst
8 svar
Vit fog?
Håller på att sätta in ett IKEA kök Abstrakt vitt och skall även ha ett vitt blankt kakel.
Svarta bänkskivor!
Jag vill ha vita fogar till kaklet, men hur står det sig i längden mot missfärgning?
Alla tips och råd är jag tacksam för.
Svarta bänkskivor!
Jag vill ha vita fogar till kaklet, men hur står det sig i längden mot missfärgning?
Alla tips och råd är jag tacksam för.
Paul-Staffanstorp
Renoverare
· Skåne
· 8 989 inlägg
Paul-Staffanstorp
Renoverare
- Skåne
- 8 989 inlägg
Vit fog är absolut ingen höjdare i ett kök då den väldigt snabbt blir missfärgad och ful...
Möjligt att det kan hålla lite bättre om man sprayar på en fogförsegling men jag rekommenderar aldrig folk vit fog i ett kök.
Vissa leverantörer påstår också att deras vita fog har något i sig som gör den mycket porösare än andra fogbruk, vilket också hjälper till att den suger åt sig skiten lättare...
Möjligt att det kan hålla lite bättre om man sprayar på en fogförsegling men jag rekommenderar aldrig folk vit fog i ett kök.
Vissa leverantörer påstår också att deras vita fog har något i sig som gör den mycket porösare än andra fogbruk, vilket också hjälper till att den suger åt sig skiten lättare...
Paul-Staffanstorp
Renoverare
· Skåne
· 8 989 inlägg
Paul-Staffanstorp
Renoverare
- Skåne
- 8 989 inlägg
Lagar du ingen mat i ditt kök då...moix skrev:
Vi har manhattan grå fog sedan förvisso 8år tillbaka men vid spisen ser det rent för jävligt ut och med vit fog kan jag bara föreställa mig hur det sett ut.
Dock är fogförsegling kanske lösningen...
Paul-Staffanstorp
Renoverare
· Skåne
· 8 989 inlägg
Paul-Staffanstorp
Renoverare
- Skåne
- 8 989 inlägg
Känns ju som en liten antydan och pik till att vi då inte skulle städa men då kan jag upplysa dig om att här städas som aldrig förr då sambon är s.k "lyxhustru" som går hemma hela dagarna och dessutom har städmani, men det hjälper inte i detta fallet.moix skrev:
Den kom efter den lilla antydan att jag inte lagar matPaul-Staffanstorp skrev:
Men jag är själv förvånad att fogen hållit så bra. Vi har bytt silikonfog ett par gånger då den blivit grisig, men fogarna har varit lätta att hålla rena.
Klicka här för att svara